دست پر شبکه نمایش خانگی برای کودکان

تنوع محصولات در پلتفرم‌های نمایش خانگی همواره به یکی از مهمترین دستاوردهای این رسانه‌ها در برابر رقیب دولتی خود یعنی تلویزیون تبدیل شده است. اگر تا چند سال پیش تنها سریال‌های کمدی و ملودرام در نمایش خانگی ساخته می‌شد اما با گسترش فعالیت پلتفرم‌ها شاهد هستیم برای تمامی سنین و ذائقه‌ها محصولات مختلفی تولید می‌شود که خانواده‌ها می‌توانند نیازهای سرگرمی خود را درون آن پیدا کنند. سریال‌های کودک و نوجوان نیز در سال‌های اخیر تولیدات متنوعی در نمایش خانگی را پشت سر گذاشته است و فیلیمو را می‌توان پیش‌ران تمامی پلتفرم‌ها در تولید و پخش سریال‌های نمایش خانگی دانست. بعد از ساخت چندین سریال در حوزه کودک باز هم فیلیمو برای تابستان 1403 سریال لالایی را با بازی داریوش فرضیایی یا همان عمو پورنگ آماده پخش دارد. سریالی که با حضور گسترده بازیگران نسل‌های مختلف و تولید حرفه‌ای و داستان پر پیچ و خم پیش‌بینی می‌شود مخاطبان گسترده‌ای را جذب کند. به بهانه پخش سریال لالایی می‌خواهیم نگاهی بیندازیم به دیگر سریال‌های کودک پخش شده در فیلیمو که همگی در جذب مخاطب موفق بودند.

سریال لالایی

سریال لالایی ، به کارگردانی احمد درویشعلی‌پور اولین حضور داریوش فرضیایی یا همان عمو پورنگ است که در نمایش خانگی تولید شده و قرار است از فیلیمو پخش شود. در خلاصه داستان سریال لالایی برای بچه‌ها آمده است: «گلشن» زن مسن و صاحب خیریه‌ای است که حافظه‌اش را بر اثر اتفاقی از دست داده و در شرایطی خاص مرد جوانى را با پسر از دست رفته‌اش اشتباه مى‌گیرد…

انیمیشن سریال پسر دلفینی

سریال پسر دلفینی در واقع اسپین‌آف شخصیت‌هایی است که در نسخه سینمایی آن حضور داشتند و حالا قرار است در هر قسمت یکی از داستان‌های آن شخصیت‌ها را دنبال کنیم. در بخشی از خلاصه داستان این سریال جذاب و دیدنی آمده است: به مناسبت روز دریای پاک و شاد، قرار است جشنی برگزار شود و در این بین گروه کر شعر دریای پاک را بخواند. خوانندگان کر که ماهی‌های بیش‌فعال هستند در حال تمرینند اما بادی بادکنکی که دوست دارد بخواند با فالش‌خوانی و صدای بدش همه چیز را بهم می‌ریزد و دعوا راه می‌اندازد. پسر وارد ماجرا شده و در نهایت بادی بادکنکی با ناراحتی جمع را ترک کرده و گرفتار شاه میگو شده و در دام مرکب سیاه اختاپوس می‌افتد. اختاپوس بادی بادکنکی را خودش صدا کرده اما او را به یک دستگاه آب پاش قوی تبدیل کرده که با آب سیاهش دریای پاک را آلوده کند و جشن را به هم بریزد. پسر به دنبال راهی است که او را از کنترل اختاپوس خارج کند و در نهایت متوجه می‌شود با پخش شعر محبوب بادی که همان دریای شاد است می‌تواند او را به خود آورد. از طرفی سفید هم به پیش نهنگ رفته تا او با جنباندن دمش آب‌های سیاه را پراکنده کند.

سریال پیکولو

پیکولو یک سریال عروسکی است که عروسک‌های بسیاری را مقابل دید مخاطب می‌آورد. عروسک‌هایی بامزه که صداپیشگان مختلفی جای آن‌ها حرف می‌زنند. پیکولو که در حوزه کودک و نوجوان تولید شده است یک سریال کم بازیگر است اما هومن حاجی‌عبدالهی، مهسا طهماسبی، مرتضی احمدی و کیان باقری بازیگران این سریال هستند.

علی احمدی نویسنده و کارگردان این سریال عروسکی هستند. این سریال کودک، محصولی از نوآر کارن فیلم است و تهیه‌کنندگی آن را برادران کیایی به عهده دارند. محمد بحرانی صداپیشه جناب خان و بازیگر مطرح سینما و تلویزیون نیز به عنوان مشاور پروژه در این سریال حضور دارد.

خلاصه داستان سریال پیکولو را اینطور می‌توان تعریف کرد؛ پیکولو جزیره‌ای جادویی است که هرچند وقت یکبار موجودی را به درون خود می‌کشد. هربار که فرد جدیدی به پیکولو پرتاب می‌شود، رُز (جادویی‌ترین گل جزیره‌ی پیکولو) گُل می‌دهد و دیگر اهالی را مطلع می‌کند. روزی پیکی در حین پاراگلایدرسواری داخل ابرها کشیده می‌شود و در پیکولو سقوط می‌کند. پس از سقوط، اهالی پیکولو او را پیدا کرده و او را رسما شهروند پیکولو می‌دانند. در پیکولو موجودات عجیب و متنوعی زیست می‌کنند و هر موجود، جهان و ویژگی‌های خاص خودش را دارد. پیکی از گذشته‌ خود چیزی به یاد نمی‌آورد. او به مرور با اهالی پیکولو (مخترع، پانچو، شالی، واکرو و ته‌غاری‌ها) آشنا می‌شود و آن‌ها در هر قسمت با یک موضوع و چالش جدید روبه‌رو می‌شوند.

سریال نارگیل

سریال نارگیل روایتی فانتزی از یک افسانه قدیمی است که در خلاصه داستان رسمی آن آمده: «هاله اشتباه بزرگی می‌کند و پدر و مادرش اسیر طلسم وروره می‌شوند. او برای نجات والدینش باید به همراه برادرهایش و سه عروسک به نام‌های نارگیل و لنگه و لیوه به سفری جادویی برود. سفری هیجان‌انگیز اما پر از اتفاقات جادویی و دلهره‌آور…» همین داستان سرراست و ساده، سرآغاز اتفاقاتی غیرمنتظره در سرزمینی خیال‌انگیز و پررمزوراز است.

سریال نارگیل دو کارگردان دارد که هر یک فراتر از نقش یک کارگردان، نقشی اساسی در تولد نارگیل داشته‌اند. یکی سید ابراهیم عامریان تهیه‌کننده‌ای که در سال‌های اخیر با همراهی سید مسعود اطیابی، سهمی جدی در گیشه سینماها داشته و فیلم‌های پرفروشی چون تگزاس و دینامیت را روانه پرده کرده و دیگری حمزه صالحی که در مقام فیلمنامه‌نویس،‌ هم در پروژه سینمایی و هم در نسخه سریالی نارگیل وظیفه مهم طراحی موقعیت‌ها و خلق شخصیت‌های این جهان داستانی را بر عهده داشته است.

سریال دیو و ماه پیشونی

سریال دیو و ماه پیشونی ویژه کودک و نوجوان ساخته شده است؛ داستان زندگی کیمیاگری با دختر ۶ ساله‌اش شهربانو و همسر باردارش پرنیان را به تصویر کشیده، که در زیرزمین خانه‌اش یک آزمایشگاه دارد و به تولید اکسیر مشغول است و ناگهان یک روز در اثر کشف چند اکسیر جدید، توسط فردی ناشناس، طلسم می‌شود…

این سریال به کارگردانی حسین قناعت، تهیه کنندگی مهدی یاری و نویسندگی مهرداد کوروش نیا در ژانر فانتزی و با تکیه بر افسانه‌های کهن ایران ساخته شده است. دیو و ماه پیشونی، محصول موسسه سرو رسانه پارسیان است که پیش از این نیز سریال هشتگ خاله سوسکه را برای گروه سنی کودک و نوجوان تولید کرده بود.