۱۰ روز تا اجتماع عظیم اربعین

اربعین همان روزی است که اسیران کربلا در بازگشت از شام و با پای پیاده برای زیارت مدفن امام حسین(ع) به کربلا رفته‌اند.

تردد ۷۹ هزار زائر اربعین از مرز خسروی

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه از تردد بیش از ۷۹ هزار و ۶۰۰ نفر از پایانه مرزی خسروی از ابتدای ماه صفر(۱۶ مرداد) تا پایان روز گذشته(۲۳ مرداد) خبر داد.

وی تعداد افرادی که روز گذشته (۲۳ مرداد) از پایانه مرزی خسروی تردد داشتند را ۲۸ هزار و ۹۵ نفر اعلام کرد و افزود: از این تعداد ۲۵ هزار و ۹۵۶ نفر از مرز خسروی به سمت کشور عراق خارج شدند که ۲۵ هزار و ۵۷۶ نفر آنها ایرانی و ۳۸۰ نفر خارجی بودند.

ارائه خدمات سلامت در موکب سلامت پایانه مرزی میرجاوه فراهم شده است

استاندار سیستان و بلوچستان بیان کرد: تجهیزات تشخیص بیماری های واگیر، واکسیناسیون زائرین و نیز انجام مراقبت های بهداشتی آب و غذا تضمین کننده سلامت زائرین خواهد بود که این مهم به خوبی در این مرز انجام می گیرد.

سیستان و بلوچستان از طریق دو مرز میرجاوه و ریمدان، دروازه اصلی ورود زائران غیرایرانی اربعین حسینی به کشور است که بیش از سایر نقاط کشور، پذیرای زائران اربعین حسینی خارجی بوده و از این روی، امکانات و زیرساخت‌های لازم در این منطقه هر سال رو به افزایش است.

مرزبانــــی در خط مقدم خدمات‌رسانی به زائرین اربعین

فرمانده مرزبانی استان سیستان و بلوچستان بر تسریع خدمات رسانی مطلوب به زائرین اربعین تاکید کرد و گفت: کارکنان مرزبانی در پایانه مرزی در خط مقدم خدمات‌رسانی به زائرین اباعبدالله حسین (ع) هستند.

وی در ادامه بیان کرد: اکیپ هایی متشکل از نیروهای زبده و کارآمد و همچنین تیم های نظارتی آماده حضور در پایانه های مرزی استان و تامین امنیت زائرین عزیز هستند و  با تعاملات صورت گرفته با نهادهای دخیل در این امر و تلاش ها و برنامه ریزی های انجام شده امسال زائران امام حسین (ع) سفری توام با امنیت و بدون دغدغه خواهند داشت.

امکان خروج از کشور برای مشمولان غیر غایب در اربعین

معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی استان سمنان گفت: تمامی مشمولان غیر غایب متقاضی شرکت در راهپیمایی اربعین حسینی از اول ماه محرم تا پایان ماه صفر بدون سپردن وثیقه می‌توانند مجوز خروج از کشور دریافت کنند.

سرهنگ حسین پیوندی شامگاه ۲۳ مردادماه در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به امکان سفر اربعین برای مشمولان اظهار کرد: تمامی مشمولان غیر غایب دانش‌آموز دانشجو و طلاب که دارای معافیت تحصیلی هستند و همچنین مشمولان غیر غایبی که دارای برگ آماده به خدمت بوده و یا در مهلت معرفی قانونی قرار دارند در صورتیکه قصد زیارت عتبات عالیات در ایام محرم و صفر به ویژه ایام اربعین حسینی را دارند، می‌توانند با مراجعه به سامانه sakha.epolice.ir صرفا برای بازه زمانی سفر از تاریخ ۱۴۰۳/۴/۱۷ تا ۱۴۰۳/۰۶/۱۴ نسبت به ثبت درخواست خروج از کشور بدون وثیقه اقدام کنند.