اکران نخستین فیلم «محمدرضا گلزار» در شبکه خانگی

زنده یاد ایرج قادری در سال 1379 فیلم « سام و نرگس » را به تهیه‌کنندگی مرتضی شایسته در موسسه هدایت فیلم جلوی دوربین برد. او نقش اول فیلمش را به محمدرضا گلزار سپرد که تا پیش از این به عنوان نوازده در گروه موسیقی «آریان» مشغول به کار بود.
گلزار با فیلم «سام و نرگس» پا به عرصه بازیگری گذاشت و موفق شد در کمترین زمان ممکن خودش را به عنوان یک سوپر استار در سینمای ایران معرفی کند. این فیلم بدون حضور در جشنواره فیلم فجر، 27 شهریورماه سال 1381 در سینماهای ایران به اکران درآمد و توانست به فروش قابل توجهی هم دست پیدا کند.
در فیلم«سام و نرگس» گلزار در نقش جوانی به نام «سام» ایفای نقش کرده است . او به تدریج شیفته «هدیه» خواهر «عبد» دوست صمیمی خود می‌شود و همین آن ها را وارد چالش تازه‌ای می‌کند.
محمود کاکاوند نقش را عبد را بازی می‌کند و نوشین حسین خانی هم ایفاگر نقش «هدیه» است. کاکاوند مدتی بعد از بازی در فیلم «سام و نرگس» از دنیا رفت تا این فیلم تبدیل به اولین و آخرین تجربه بازیگری او شود. زنده یاد اسماعیل شنگله، اکرم محمدی، پوراندخت مهیمن، هادی مهدی کیا و بی‌تا توکلی دیگر بازیگران این فیلم هستند.

اکران نخستین فیلم «محمدرضا گلزار» در شبکه خانگی


گلزار و قادری بعد از فیلم «سام ونرگس» در فیلم «چشمان سیاه» نیز با هم همکاری کردند که این پروژه آخرین کار مشترک آن‌ها محسوب می‌شود.