پخش یک سریال مصری برای اولین بار توسط نتفلیکس

 «نتفلیکس» برای نخستین‌بار یک سریال مصری را برای پخش انتخاب کرده است.

در راستای استراتژی خاورمیانه‌ای  سرویس پخش آنلاین « نتفلیکس »، برای نخستین‌بار یک سریال مصری تحت عنوان «ماورالطبیعه» پخش خواهد شد.این سریال که در ژانر وحشت قرار می گیرد، برای نخستین‌بار از روز پنجشنبه روی آنتن می رود و بر اساس کتابی به قلم «احمد خالد توفیق» نویسنده مصری ساخته شده است. «احمد خالد توفیق» در این کتاب داستان پزشکی به نام «رفعت اسماعیل» را روایت می‌کند که اعتقادات علمی که در تمام طول زندگی‌اش به آن‌ها باور داشت به طور ناگهانی زیر سوال می‌روند. تاکنون بیش از ۱۵ میلیون نسخه از رمان تحسین‌شده این نویسنده که به زبان عربی نوشته شده است به فروش رفته است.

«عمرو سلامه» که از تهیه‌کنندگان این سریال است، بیان کرد: «ماورالطبیعه یکی از پروژه های من است. من این رمان را از زمان کودکی دوست داشتم و از سال ۲۰۰۶ در تلاش برای ساخت این پروژه بودم.»

مصر که از آن  به عنوان « هالیوود خاورمیانه» یاد می‌شود، تولیدکننده بیشترین فیلم‌های و سریال‌های تلویزیونی عربی محسوب می‌شود.

پیشتر الجزیره با انتشار خبری درباره این سریال نوشته بود، «ماوراء الطبیعه» که در کمپانی بزرگ نتفلیکس ساخته می‌شود،  ژانر وحشت دارد و بازی یک بازیگر طنز در سریالی اینچنینی تعجب مردم مصر را برانگیخته است. این نقش برای این بازیگر بسیار چالش برانگیز خواهد بود.

«ماوراء الطبیعه» اولین سریال مصری نتفلیکس و سومین سریال عربی است که توسط این کمپانی ساخته می‌شود. پیش از این سریال‌های عربی «مدرسه دخترانه روابی» و «جن» توسط نتفلیکس ساخته شده‌اند. همچنین این نخستین سریال عربی نتفلیکس است که بر اساس یک رمان ساخته می‌شود.