ایران دنبال خرید سلاح نیست

کمال دهقانی‌ فیروزآبادی در واکنش به درخواست وزیر امورخارجه آمریکا از شورای امنیت برای تمدید تحریم‌های تسلیحاتی ایران ، گفت: راهبرد جمهوری اسلامی ایران دفاع بازدارنده است و در طول سالهای گذشته سرمایه گذاری عمده در زمینه تسلیحات انجام داده است. کشورهای که قصد تجاوز به ایران داشته باشند باید متوجه باشند که بعد از ضربه با دفاع جانانه روبه‌رو می‌شوند.

ایران در دام سیاست غربی‌ها نمی‌افتد

اخبار سیاسی- نماینده مردم تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تجهیزات جمهوری اسلامی در حوزه صنایع موشکی ناشی از دفاع بازدارنده است، افزود: از سوی دیگر جمهوری اسلامی ایران عطش خاصی برای خرید سلاح از خارج از کشور ندارد. ایران همانند برخی از کشورهای حوزه خلیج فارس در دام سیاست‌های منفعت طلبانه غربی‌ها به ویژه آمریکا نمی‌افتد و میلیاردها دلار از جیب مردم هزینه خرید و نگهداری از سلاح‌های آنها نمی‌کند.

جمهوری اسلامی دنبال خرید سلاح نیست

وی با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران دنبال خرید سلاح نیست، تصریح کرد: ما می‌توانیم هر سلاحی که بخواهیم با اتکاء به توان نیروی انسانی داخلی تولید کنیم. نمونه آن هم موشک‌هایی نقطه زنی بود که در پاسخ به آمریکا پایگاه عین الاسد را مورد هدف قرار داد. جمهوری اسلامی همچنین در حوزه صنایع دریایی توانسته پیشرفته ترین تجهیزات را تولید کند.

ایران طبق قوانین بین‌الملل از حق خود دفاع می‌کند

دهقانی فیروز آبادی یادآور شد: جمهوری اسلامی ایران طبق قوانین بین الملل اقدام خواهد کرد و مانند سیاست امریکا نقض عهد نمی‌کند، ایران متناسب با قطعنامه شورای امنیت و حقوق بین الملل از حق خود دفاع می‌کند و در صحنه بین‌الملل با یک جانبه گرایی امریکا مبارزه می‌کند.

رئیس کمیته روابط خارجی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به سیاست آمریکا مبتنی بر خوی استکبار و یکجانبه گرایی، گفت: این سیاست‌های امریکا در دولت اوباما نیز دنبال می‌شد اما در دولت ترامپ تبلور پیدا کرد. ترامپ نقض عهد و تروریسم اقتصادی را رواج داد حتی در مقابل کمک‌های بشردوستانه قرار گرفت. با این شرایط امریکا دیگر نمی‌تواند ژست لیبرال دموکرات در عرصه بین الملل به خود گیرد.