اجلاس کوالالامپور می‌تواند نوعی دیپلماسی عمومی برای ایران باشد

 نوذر شفیعی با اشاره به سفر رئیس‌جمهور به کشورهای مالزی و ژاپن که از امروز آغاز شد، گفت: یکی از نتایجی که اجلاس مالزی می‌تواند برای جمهوری اسلامی ایران به همراه داشته باشد این است که ما می‌توانیم دیدگاه‌های خود را در خصوص مسائل مهم سیاسی، امنیتی، اقتصادی و بین‌المللی مطرح کنیم.

اخبار سیاسی- وی افزود: از آنجایی که انعکاس اجلاس کوالالامپور قطعا به بیرون هم درز پیدا می‌کند، می‌تواند نوعی دیپلماسی عمومی هم برای جمهوری اسلامی ایران قلمداد شود و افکار عمومی جهان را با دیدگاه‌های ما آشناتر کند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نهم با بیان اینکه مالزی یک کشور مهم در جهان اسلام است گفت: در دوره اخیر با قدرت گرفتن آقای مهاتیر محمد نگاه کاملا مثبتی به جمهوری اسلامی ایران در مالزی به وجود آمده است و سفر رئیس جمهور به مالزی هم می‌تواند گشایش‌های زیادی را در روابط میان دو کشور به وجود بیاورد و هم می‌تواند منجر به باز شدن برخی گره‌ها در حوزه سیاست خارجی برای ما باشد.

 شفیعی ادامه داد: ممکن است در نتیجه سفر رئیس‌جمهور به مالزی، آقای مهاتیر محمد توصیه‌هایی را به سران برخی از کشورهای عربی برای کاهش تنش با ایران انجام دهد.

 وی در ادامه با اشاره به سفر روحانی به ژاپن نیز گفت: مسائل بسیار مهمی در روابط میان ایران و ژاپن وجود دارد که یکی از آنها این است که ما یکی از کشورهای تامین کننده نفت ژاپن هستیم.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نهم گفت: ایران یک فرصت اقتصادی بسیار مهم برای ژاپنی‌هاست.