واعظی: دستاورد بزرگ هسته‌ای فراجناحی است

به گزارشافکارنیوز،محمود واعظی ظهر امروز در سخنرانی بعد از نماز جمعه این شهر با اشاره به حماسه‌آفرینی مردم در انتخابات، برخی از محورهای مطالبات مردم را از دولت تدبیر و امید ایجاد آرامش در جامعه، پاسداشت ارزش‌های اسلامی، وحدت به عنوان مولفه اساسی، تعامل سه قوه تحت زعامت رهبری و … عنوان کرد.

وی با اشاره به تلاش‌های ۲۳ ماهه گذشته دولت و ارتقای تفاهم بین مردم گفت: با تدابیر، مدیریت و رهنمودهای عالمانه رهبر معظم انقلاب در کشور شاهد امنیت و آرامش هستیم.

وزیر ارتباطات و فناوری اولویت‌های دولت را معیشت، اشتغال و رونق اقتصادی مردم عنوان کرد و افزود: خوشبختانه با اهتمام ویژه دولت تورم از ۴۰ درصد امروز به حدود ۱۵ درصد رسیده است.

وی با ابراز امیدواری از پشت سر گذاشتن رکود در نیمه دوم سال جاری گفت: با رونق گرفتن اقتصاد کشور، مشکل اشتغال نیز حل خواهد شد.

واعظی اصلاح روابط با دنیا را از دیگر اولویت‌های دولت دانست و ادامه داد: البته این تعامل با کشورهایی است که به نظام، ملت و قوانین ما احترام می‌گذارند.

وی با تاکید بر حمایت از کشورهای مظلوم از ابتدای انقلاب به عنوان یک وظیفه گفت: برقراری تعامل سازنده با کشورهای منطقه و همسایه در برنامه بوده است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به مسئله تحریم‌های ظالمانه اشاره کرد و افزود: پس از ۲۳ ماه با هدایت رهبر معظم انقلاب، پشتیبانی رئیس جمهور و تلاش تیم مذاکره‌‌کننده با رعایت تمام خطوط قرمز مذاکرات در مسئله هسته‌ای به خوبی انجام شد.

وی این مهم را یک افتخار برای نظام و ملت خواند و خاطرنشان کرد: حقوق هسته‌ای ایران به رسمیت شناخته شده است، به طوری که غنی‌سازی، تحقیق و توسعه، آب سنگین اراک و … به کار خود ادامه خواهند داد.

واعظی به برداشته شدن تحریم‌های اقتصادی، بانکی، نفت و … اشاره کرد و گفت: این دستاور بزرگ متعلق به نظام مقدس جمهوری اسلامی است، چراکه با هدایت مدبرانه رهبری و مقاومت ملت و مسئولان در برابر فشارها و تحریم‌ها حاصل شده است.

وی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در جلوگیری از ایجاد دودستگی در کشور گفت: برخی از افراد نکات منفی این رویداد بزرگ را بیان می‌کنند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با تاکید بر اینکه این دستاورد بزرگ فراجناحی است، تصریح کرد: منافع کشور همواره باید در داخل و خارج از کشور صیانت شود و همه باید در این راستا همت کنیم.

وی با اشاره به اینکه مهمترین دغدغه امروز رژیم صهیونیستی توافق هسته‌ای ایران است، گفت: ما باید تلاش کنیم جایگاه خود را ارتقا دهیم، چراکه نقش ایران برای حرکت به سمت آرامش منطقه حائز اهمیت است.

واعظی با اشاره به اینکه برای اینترنت و تلفن ثابت گامهای اساسی برداشته شده، اندیشیدن تدابیری به منظور ایجاد دولت الکترونیک و حمایت فنی و مالی برای تجهیز مراکز دانشگاهی و آموزش و پرورش تویسرکان قول مساعد داد.