به گزارش افکارنیوز، او همچنین تصریح کرده است: امام انقلاب را در معرفت و رویکرد جامعه ایجاد کرد.
*تفکیک رویکرد و خیزش امام خمینی(ره) به دو قسم معرفتی و سیاسی نکته دقیق و صحیحی نیست.
چه اینکه در اسلام ناب، معرفت و سیاست هرگز از هم جدا نیستند و لازم و ملزوم به شمار میروند.
همچنین باید اشاره کرد که در صورت قائل بودن به تقسیم حرکت انقلابی امام راحل به دو قسمت معرفتی و سیاسی! این سؤال ایجاد میشود که مگر قبل از امام راحل، حرکت معرفتی مورد اشاره، توسط مراجع وقت هم انجام نمیشد؟! پس چرا سلسلهجنبانی انقلاب اسلامی به دست امام امت رسید؟!
پاسخ آنست که معنای حرکت امام راحل از روز نخستی که حضرتش در سند مبارزاتی برجای مانده از تقریراتش، کلمه «مبارزه» را مطرح میکند تا روز آخر حیات؛ یک جمله بیشتر نبود و آن اینکه «تا مبارزه هست، ما هستیم» و مردم هم به کُنه همین معنا پی برده بودند که دست یاری به حضرتش دادند و اوامر و نواهیاش را پیروی کردند تا اینکه به سرمنزل مقصود یعنی براندازی حکومت جور و تشکیل نظام اسلامی نائل شدند.
همچنین است که باید پرسید مُقسّمین نهضت امام روحالله به دو قسمت سیاسی و معرفتی؛ رخدادها و مقولاتی همچون قیام سال ۴۲، تئوری ولایت فقیه حضرت امام(ره)، حمایتهای آن یار سفر کرده از نواب صفوی و یارانش، واگویههای مختلف امام(ره) پیرامون مشروطه، مبارزات دامنهدار امام با حرکات شاه اعم از کاپیتولاسیون و غیره را اقداماتی معرفتی میدانند یا اقدام سیاسی و یا هر دو؟!
گفتنیست که پیش از تقسیم ناصحیح نهضت امام خمینی(ره) به دو قسم معرفتی و سیاسی! موسوی تبریزی، از چهرههای اصلاحطلب نیز مدعی شده بود که حرکت امام خمینی(ره) در ابتدای نهضت به قصد اصلاح شاه بوده است اما کجتابیهای شاه خائن منجر به براندازی وی توسط انقلاب اسلامی شد!
شناسه خبر:
۴۰۶۸۶۳
نهضت امام در ابتدا به قصد اصلاح شاه بود!
یکی از شخصیتهای بلندپایه حاضر در مراسم گرامیداشت همسر امام خمینی(ره) طی سخنرانی خود گفته است: انقلابی که امام راهبری کرد از انقلاب سیاسی شروع نشد، از انقلاب معرفتی شروع شد!
۰