به گزارش افکارنیوز به نقل از ایسنا، دولت آبادی، کاردار سفارت جمهوری اسلامی ایران در مالزی با تان سری ابو ظهر، ريیس مجلس سنای مالزی ملاقات و درباره موضوعات مختلف بحث و تبادل نظر کردند.

در این دیدار کاردار کشورمان با تبیین جنبه‌های مختلف اهمیت روابط دو کشور جمهوری اسلامی ایران و مالزی و علاقمندی‌های موجود میان دو ملت به یکدیگر، به حضور پرتعداد ایرانیان مقیم مالزی اشاره کرد و تأکید کرد که دانشجویان ایرانی مقیم با مشارکت فعال در تولید مقالات و نشریات علمی بین‌المللی، در ارتقای رتبه علمی مالزی نقش مؤثری داشته‌اند.

وی هم‌چنین آخرین مواضع کشورمان درباره مسائل و تحولات دوجانبه، منطقه‌یی و بین‌المللی را تشریح کرد.

ابو ظهر نیز با مهم خواندن نقش مجلس سنا در سیستم حکومتی کشور مالزی، یکی از مهم‌ترین خصوصیت‌های این نهاد در کنار مسوولیت‌های مربوط به قانونگذاری را کمک به هم‌گرایی بیش‌تر میان اقوام، ‌مذاهب و نژادهای گوناگون ساکن در بخش‌های مختلف این کشور دانست.

به گفته وی، یکی از دلایل انتصابی بودن بخشی از نمایندگان سنا، فراهم کردن حضور نمایندگان اقوام و مذاهب مختلف در قوه مقننه کشور است.

همچنین دو طرف، با اشاره به مشترکات دینی و فرهنگی میان مردم دو کشور و منافع مشترک دو طرف در منطقه، جهان اسلام و جهان، بر لزوم توسعه هرچه بیشتر روابط دو و چند جانبه میان ایران و مالزی تأکید کردند و راههای مختلف گسترش روابط به ویژه روابط تجاری میان دو کشور را مورد بررسی قرار دادند.