عراقچی: اگر اسرائیل به ما حمله کند ما هم جواب می‌دهیم

عباس عراقچی ، وزیر امور خارجه به شبکه آر تی روسیه گفت: بر کسی پوشیده نیست که آمریکا از اسرائیل حمایت می‌کند و پشت هر حمله‌ای که علیه ایران انجام دهد می‌ایستد.

او افزود: ما دفعه گذشته قدرت خود را نشان دادیم و مطمئنا دوباره این کار را خواهیم کرد، اگر اسرائیل به ما حمله کند ما نیز به همان شکل پاسخ خواهیم داد.

عراقچی پیش از این در اظهارات قبلی تایید کرده بود که ایران تمام تلاش خود را برای جلوگیری از تشدید تنش در منطقه به کار بسته است، اما آماده مقابله با همه سناریو‌ها بدون رد گسترش جنگ است.

پیش از این نیز امیر سرلشکر سیدعبدالرحیم موسوی، فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران در واکنش به تهدیدات مقامات صهیونیست علیه کشورمان، گفت: به رژیم صهیونیستی هشدار می‌دهیم در صورت اقدامات نسنجیده، پاسخ سخت و مخربی دریافت خواهد کرد.

سردار علی فدوی جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حاشیه مراسم تشییع پیکر شهید نیلفروشان و در جمع خبرنگاران نیز اعلام کرد: سرزمین‌های اشغالی از لحاظ جغرافیایی به اندازه یکی از استانهای کوچک ایران است و اگر ما اراده کنیم می‌توانیم تمام صهیونیست‌ها را از بین ببریم.

شایان ذکر است ایران در تاریخ ۱۰ مهر طی عملیات «وعده صادق ۲» به اقدامات متجاوزانه و تروریستی رژیم صهیونیستی در ترور و به شهادت رساندن «اسماعیل هنیه» رئیس پیشین دفتر سیاسی حماس در تهران، ترور و به شهادت رساندن «سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله لبنان و سردار «عباس نیلفروشان» مشاور ارشد نظامی ایران در لبنان پاسخ داد.