انتقاد صریح عضو کمیسیون اقتصادی مجلس از مدیریت اقتصادی دولت

فتح‌الله توسلی با اشاره به اینکه بخشی از اقداماتی که در هر سیستم یا دولتی انجام می‌شود به افرادی که در آن سیستم هستند بستگی دارد، گفت: برخی از افراد بر این باور هستند که ما می‌توانیم اقتصاد کشور را با شرایط موجود تغییر دهیم و مبتنی بر ابزارهایی که در دست دارند، تلاش می‌کنند تا موانع را بردارند و حتی معتقد هستند باید ابزارهای در اختیار خود را تقویت کنند؛ این افراد واقعاً می‌توانند کار کنند و مشکلات را حل کنند.

وی ادامه داد: در مقابل، اگر افراد مدام بگویند ما نمی‌توانیم کار کنیم و عملاً همه مسائل کشور را به FATF و تحریم و مواردی از این دست ربط دهند، قطعاً نمی‌توانند کار کنند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: نمی‌خواهم بگویم که مسائلی مانند تحریم و FATF‌ در اقتصاد بی تأثیر است، اتفاقاً این مسائل اثر دارد، اما برخی از مسائل کشور دست خودمان است و ربطی به تحریم‌ها و FATF ندارد.

نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: تصور کنید مثلاً یک کشاورز چهار ماه است که محصول جو خود را تحویل دولت داده و الان می‌خواهد یک عروسی ساده برای بچه‌اش بگیرد یا خانواده خود را به مشهد ببرد؛ ما برای او چه کردیم جز اینکه ۴ ماه است پول محصول جو او را ندادیم؟ این کشاورز الان باید چه کند؟ پول جو، تراکتور، گازوئیل، کود و دیگر موارد را داده است، اما حالا دولت پول او را نمی‌دهد. معلوم است که این کشاورز سال دیگر جو کشت نمی‌کند و ما مجبور به وارد کردن محصول جو می‌شویم.

توسلی اظهار کرد: دقیقاً به دلیل همین مسائل است که بخشی از اقتصاد کشورمان به مشکل می‌خورد. متأسفانه ماجرا این است که ما در بخش‌های مختلف کشور با چنین مشکلاتی مواجه هستیم و باید درصدد رفع این مشکلات داخلی باشیم.