اعتراف جدید ترامپ درمورد ایران

​دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا و نامزد حزب جمهوری‌خواه در انتخابات آتی ریاست جمهوری این کشور در اظهاراتی با اعتراف به اعمال تحریم‌های ظالمانه علیه ایران، مدعی شد: من قصد آسیب زدن به مردم ایران را نداشتم.

به گزارش بامداد سه‌شنبه تارنمای فاکس نیوز، رئیس جمهور سابق آمریکا در جریان سخنرانی در اجتماع هواداران خود در ایالت میشیگان، گفت: من انواع تحریم‌ها را علیه ایران اعمال کردم، اما تنها چیزی که می‌خواستم این بود که آنها سلاح هسته‌ای نداشته باشند.

ترامپ در ادامه سخنان خود با بیان اینکه بسیاری از مردم ایران را می‌شناسد که افراد بزرگی هستند، افزود: ایرانی‌ها افراد بسیار باهوشی هستند و من به دنبال صدمه زدن به آنها نبودم.

نامزد حزب جمهوری‌خواه در انتخاباتی آتی ریاست جمهوری آمریکا، گفت: به عقیده من ایرانی‌ها می‌توانند هر کاری که می‌خواهند انجام دهند و ایران می‌تواند به کشوری قدرتمند و زیبا تبدیل شود، اما آنها نمی‌توانند سلاح هسته‌ای داشته باشند و قرار نیست این اتفاق به وقوع بپیوندد.

مارک پاتریک، کارشناس ارشد موسسه بین المللی مطالعات راهبردی در آمریکا پیشتر در مصاحبه با بی بی سی درباره تحریم تنها خط هوایی ایران به اروپا اذعان کرد که مردم عادی بار اصلی خسارات این تحریم‌ها را متحمل می‌شوند. با این اقدام شهروندان ایرانی نمی‌توانند با این شرکت ایرانی میان ایران و اروپا سفر کنند و این جنبه منفی تحریم‌هاست. 

این کارشناس آمریکایی افزود: اما باید توجه داشته باشید که آمریکا و اروپا گزینه‌های زیادی برای تحریم‌های دیگر علیه ایران ندارند و حوزه‌های زیادی هم برای تحریم موثر دولت ایران وجود ندارد.