جواب آخر را می‌دانیم!

یک. چند روز پیش، پاسخ رهبر حزب‌الله لبنان به احتمال تجاوز زمینی رژیم صهیونیستی یک جمله بود: امیدوارم بیایند، منتظرشان هستیم.

دو. نتانیاهو همچون گرفتاری که هر چه دست و پا می‌زند بیشتر در باتلاق فرو می‌رود، جنگ را علیه مردم لبنان شروع کرد. حزب‌الله که چندی پیش در ماجرای پیجرها آسیب هم دیده بود، شدت پاسخ‌ها به حملات ددمنشانه رژیم صهیونیستی را بیشتر کرد و به‌صورت جدی‌تری وارد جنگ شد.

سه. این ویژگی اختصاصی سید حسن نصرالله و رزمندگان مقاومت لبنان است که هر سال و هر ماه، برگ جدیدی برای بازی کردن و تاکتیکی برای غافلگیر کردن دارند. مثلا نکته‌ای که کمتر در تحلیل‌ها آمده آن است که این بار ارتش اسرائیل برای اولین‌بار است که از نیروی دریایی استفاده نمی‌کند. چرا؟ چون در جنگ ۳۳ روزه که آخرین نبرد سخت حزب‌الله و اسرائیل بوده، حزب‌الله با موشک‌هایی که هیچ‌کس فکرش را نمی‌کرد ناوچه‌های ساعر ۵ با همه سرنشینانش را به قعر دریا فرستاد. همین باعث شده که هیچ ناو یا ناوچه‌ای در این چند روز به سواحل لبنان نزدیک هم نشود.

چهار. ارتش رژیم صهیونیستی اهل جنگ مردانه نیست و تنها نقطه تفوقش، بمباران هوایی بی‌پناهان است، اگرنه در جنگ زمینی هیچ مزیتی نسبت به حزب‌الله ندارد. کسی چه می‌داند، شاید غافلگیری این‌بار حزب‌الله، رونمایی از سامانه‌های ضدهوایی باشد. این یعنی آخرین تیر خشاب اسرائیل هم به سنگ خواهد خورد.

پنج. علاوه بر تمهیدات پدافندی، حزب‌الله در حوزه آفند چه کرده است؟ سرزمین‌های اشغالی از منظر سطح بسیار کوچک  است. پیش از این حزب‌الله با شلیک‌های پیاپی انواع راکت و پرتابه و موشک، تخلیه نواری به عمق ۱۰ کیلومتر در شمال اسرائیل را به این رژیم تحمیل کرده بود. این بار و در واکنش به تجاوزهای اخیر رژیم، حزب‌الله تخلیه نواری ۵۰ کیلومتری از جمعیت را دنبال می‌کند و عمق حملات را افزایش داده است. این یعنی حدود یک‌سوم سرزمین‌های اشغالی از سکنه خالی خواهد شد.

این در حالی است که نتانیاهو وعده داده بود از ابتدای اکتبر، فرزندان صهیونیست‌ها در مدارس خودشان تحصیل را شروع خواهند کرد!

شش. خلاصه آن که حزب‌الله که ۱۸ سال پیش در جنگ ۳۳ روزه اسرائیل را تحقیر کرده بود، این بار هم به اذن الهی رژیم سفاک را در هم خواهد کوبید. نصر نهایی حزب‌الله، دیگر تنها مستظهر به نشانه‌های الهی نیست، بلکه هر ناظر مطلعی هم به آن واقف است.

خدا به ما تقلب رسانده؛ ما جواب آخر سؤالات پیچیده را از قبل می‌دانیم؛ الا ان حزب‌الله هم المفلحون. حزب‌الله پیروز بوده و پیروز خواهد بود.

مسعود پیرهادی