اصلاح قوانین مزاحم توسط مجلس گامی در جهت پیشبرد اهداف دولت/وفاق ملی مجلس و دولت در راستای اصلاح امور کشور

مهندس محمدرستمی نماینده مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با افکار نیوز، پیرامون حمایت نمایندگان مجلس از دولت چهاردهم گفت:از چند منظر می‌توان به این موضوع نگاه کرد، از منظر ملی و در سطح کلان کشور، درخواست‌های دولت که طی لوایحی به مجلس ارسال می‌شود، مجلس می تواند پس از بررسی با نگاه مثبت و مساعد در جهت همکاری با دولت و کمک به حل مسائل کشور آن را تصویب کند. بی تردید همکاری مجلس و دولت می‌تواند به بهبود عملکرد، اجرای بهتر طرح و برنامه ها، همچنین رفع مشکلات کشور کمک کند.

نماینده مردم نیشابور و فیروزه در ادامه ضمن تاکید بر اصلاح برخی از قوانین مزاحم در جهت رفع موانع موجود برای دولت،افزود: در واقع مجلس شورای اسلامی از منظر ملی و در سطح کلان کشوری می تواند با اصلاح قوانین مزاحم و با پیشنهاد راهکارهای مؤثر، موانع را برطرف کرده و از دولت برای پیشبرد اهداف خود حمایت کند.

نماینده مردم در مجلس دوازدهم در ادامه افزود :در واقع از منظر خُرد،منطقه ای و حوزه انتخابی هم می توان با دولت در جهت رفع مشکلات کشور همکاری کرد، درحوزه‌های انتخابیه نمایندگان مجلس در تعامل با نمایندگان دولت از جمله فرمانداران و استانداران هستند و با همدلی و وفاق ملی در راستای اصلاح امور کشور میتوانند به دولت کمک کنند و مسائلی که یک فرماندار،بخشدار یا استاندار به نماینده اعلام می‌کند، نمایندگان با پیگیری در سطح کلان کشور برای رفع مشکلات پبگیری های لازم را انجام خواهند داد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن در مجلس دوازدهم ادامه داد:قطعا از منظر کلان کشوری، ملی، همچنین از منظر منطقه ای و در سطح حوزه‌های انتخابیه، مجلس می‌تواند دولت را برای پیشبرد اهداف خود جدای از بحث نظارت حمایت نمود و این حمایت مجلس شورای اسلامی به پیشرفت و بهبود بخشی از مسائل اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور کمک می کند.

این نماینده مجلس با بیان اینکه برخی از دستورالعمل ها مانعی برای حرکت در تولیدات کشور هستند،یادآور شد: در واقع برخی از مواقع قوانین و دستورالعمل هایی وجود دارند که مانع از حرکت تولید شده و اجازه ادامه روند کار را نمی دهند و یا کار به کندی پیش می‌رود، به عنوان مثال در بحث ارزی واحدهای تولیدی دچار مشکل شده‌اند که این مشکلات را مجلس باید ببیند و در جهت رفع آن اقدام کند، البته این دستورالعمل‌های ارزی را دولت اعمال می‌کند و در صورت نیاز به همکاری با برگزاری جلساتی در کمیسیون‌های اقتصادی و صنایع و معادن مجلس با حضور وزرا ضمن ارائه ایده‌های مناسب و تعامل با نمایندگان نسبت به این موضوع تصمیم صحیحی اتخاذ می شود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن در پاسخ به این سوال که با توجه به آراء بالای مجلس به وزرا آیا دولت چهاردهم می‌تواند به وعده و وعیدهای خود عمل کند؟ اظهار داشت: در واقع برآیند مجلس این بود که رای اعتماد به کابینه دولت آقای پزشکیان بدهند و به وزرا اعتماد کنند،انتظار می رود که کابینه دولت چهاردهم اقدامات مناسبی در جهت رفع مشکلات معیشتی مردم و همچنین رشد اقتصاد کشور داشته باشند.

نماینده مردم در مجلس دوازدهم در پایان خاطرنشان کرد:طبق جلساتی که در کمیسیون‌های مختلف مجلس شورای اسلامی با وزرا داشتیم، توافق شد که دولت و مجلس در تعامل و هماهنگی با یکدیگر باشند،امیدواریم که روند همکاری میان مجلس و دولت بتواند به حل مشکلات معیشتی، اقتصادی،به ویژه پرستاران، فرهنگیان و کارگران، کمک کند.