جهتگیری انقلابی و الهی، رمز پیروزی دولتها

گرامی میداریم فرا رسیدن هفته دولت را که مزین به نام شهیدان بزرگوار : "رجایی" و "باهنر" است. دو شهید عزیزی که اسم رمز دولتشان کسب رضای الهی و کار برای مردم بود. دو اسوه ای که با تمسک به ریسمان محکم الهی، لحظه ای از راه رضای الهی منحرف نشدند و با مجاهدت و اندیشه های عمیق و ناب خود، در راه شکل گیری و شکوفایی نهال نورس انقلاب اسلامی ایران، جان خود را نیز هدیه دادند.

امسال شروع کار دولت جدید جناب آقای پزشکیان هم، همزمان با ایام اربعین اباعبدالله الحسین علیه السلام و آغاز هفته دولت بود.

امیدواریم همانطور که رهبر معظم انقلاب اسلامی در مراسم تنفیذ ایشان بیان کردند :"برای مردم، با مردم، در میان مردم از این «ظرفیّت عظیم مردمی» استفاده کنند و از آن برای رسیدن به اهدافی که ذکر کردند و راهی که میخواهند بروند، بهره بگیرند."؛  "کار جهادی یعنی خستگی‌ناپذیری، بی‌‌مزد و بی‌منّت کار کردن، هدف را انجام وظیفه‌ی انسانی و خدایی قرار دادن و پیش رفتن را پیشه خود سازند"؛ در تعامل با ارکان مهم کشوری و لشکری باشند؛ اولویتهای فرهنگی و اجتماعی و اقتصادی را مدنظر قرار داده و خصوصا بر روی مسئله‌ی ارزش پول ملّی، مسئله‌ی تولید، مسئله‌ی سرمایه‌گذاری، مسئله‌ی بهبود فضای کسب‌وکار و مسائل مربوط به بهبود وضع معیشت مردم تمرکز ویژه داشته باشند؛ قدرشناس توان داخلی کشور بوده و با تکیه‌ به توان داخلی به شعار "ما میتوانیم" ، جامه عمل بپوشانند؛ در مقابل امواج و حوادث جهانی و بخصوص منطقه‌ای، برخورد فعّال و اثرگذار داشته باشند؛ و در مسائل خارجی اولویتشان بر روی روابط با همسایگان، سپس کشورهایی باشد که میدان دیپلماسی ما را میتوانند گسترش بدهند و در این سالها در قبال فشارها از ما حمایت کرده‌ و به ما کمک کرده‌اند.

شهید عزیز، شهید رئیسی نیز با همین جهت گیری انقلابی و الهی و روحیه جهادی بود که محبوب دلها شد و در نهایت نیز در راه خدمت به وطن به شهادت رسید.

اربعین حسینی را پشت سر گذاشتیم، یادمان نرود که طبق گفته مقام معظم رهبری در روز اربعین، آنچه که در زیارت عاشورا میخوانیم که "انّی سِلم لمَن سالَمکم و حرب لمَن حاربکُم الی یوم القیامه" یعنی کارزار و جبهه حسینی و جبهه یزیدی تمام نشدنی است و تا قیامت ادامه خواهد داشت. باید درست اندیشید، درست سخن گفت، درست شناسایی کرد و دقیق به هدف زد و راه و چاه و هدف و وظیفه را در سیاست داخلی و خارجی و .. بر این مبنا قرار داد.

امیدواریم که دولت جدید و کابینه جدید بتواند در اهداف مدنظر اسلام و انقلاب روز به روز موفق تر عمل کند ان شاءالله.

صفورا ترقی