انتخاب وزرا  با هوشمندی و منطبق بر راهبردها به نتیجه می رسد/وزرای انتخابی بایددانش، تخصص، تدبیر، دور اندیشی ، همت بلند و اراده کار داشته باشند

 دکتر جهانبخش قلاوند نماینده مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با افکارنیوز پیرامون راهبردهای رئیس جمهور برای انتخاب تیم اقتصادی ، گفت:در واقع ترکیب وزرای دولت چهاردهم هنوز مشخص نشده، اما منطقی و شایسته این است که انتخاب وزرا با توجه به جمیع شرایط با هوشمندی و منطبق بر راهبردهایی که به نتیجه مطلوب می رسد،صورت پذیرد.

نماینده مردم اندیمشک در مجلس دوازدهم  با بیان اینکه صرف جوانگرایی یا داشتن تجربه کافی نیست،تاکید کرد: ترکیبی از ویژگی های فردی مانند دانش، تخصص، تدبیر، دور اندیشی ، همت بلند و اراده کار، از جمله مواردی است که وزرای انتخابی باید داشته باشند.

عضو کمیسیون آب،منابع طبیعی و کشاورزی در ادامه یادآور شد:قطعا وقت گذاشتن و پیگیری، داشتن روحیه کار جمعی و علاوه بر اینها داشتن راهبرد و استراتژی، فراهم نمودن محیط همکاری منطقه ای، بهبود روابط خارجی، برچیدن و بی اثر کردن تحریم‌های بین المللی، پرهیز از تخیل گرایی و شعارهای بی نتیجه، برنامه داشتن و حرکت در چارچوب اصول و قواعد واقعی با در نظر گرفتن شرایط داخلی و خارجی می تواند در موفقیت  دولت موثر باشد.

این نماینده مجلس با بیان اینکه  هیچ وزیر توانمندی به تنهایی نمی تواند مشکلات کشور را حل کند،تصریح کرد: بدیهی است که هیچ وزیری حتی با داشتن ویژگی های ممتاز فردی به تنهایی قادر به حل مشکلات نیست. مسائل اقتصادی با یک وزیر اقتصاد خوب حل نمی شوند. در واقع باید از تیم و وزرای اقتصادی یاد کرد‌.

قلاوند در پایان ضمن تاکید بر وجود وزرای توانمند در دولت چهاردهم، خاطرنشان کرد:به نظر می رسد،با وجود وزرای توانمند، کارآمد و پای کار، دولت با یاری مجلس و سایر قوا و ایجاد شرایط مساعد داخلی و خارجی می تواند موفق عمل کند.