دولت چهاردهم بایدموتور های تولید بحران در کشور را خاموش کند/کشور باید از تله پیش بینی ناپذیری و بی ثباتی در متغیرهای کلان اقتصادی و سیاسی خارج شود

مصطفی معینی آرانی نماینده مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با افکارنیوز، پیرامون اولویت ها و برنامه های رئیس جمهور آینده گفت: دولت چهاردهم در برهه خطیری از شرایط کشور تشکیل می شود و این دولت فرصتی برای آزمون و خطا در خصوص مشکلات و ابتلائات کشور ندارد.

نماینده مردم کاشان و آران و بیدگل در مجلس با بیان اینکه ما در تله پیامدنگری و معلول نگری  گرفتار شده‌ایم، تاکید کرد: باید به درک صحیحی از علت‌ها و علت العلل‌ها نائل شویم، موضوعاتی از قبیل بحران صندوق‌های بازنشستگی، بحران آب، مشکلات نظام بانکی، آلودگی محیط زیست و بحران رکود تورم طولانی در اقتصاد کشور،  همه پیامد هستند و دولت باید برای خاموش کردن موتور های تولید بحران تلاش کند و به دنبال رفع این بحران‌ها به علت العلل‌ها بپردازد.

نماینده مردم در مجلس دوازدهم با تاکید بر اینکه  پرداختن به حوزه معیشت مردم باید از اولویت های ویژه رئیس جمهور آینده باشد،گفت: کشور ما در شرایط تورمی غیر قابل قبولی قرار گرفته است و متاسفانه ما نتوانستیم از تار و پود اقتصاد کشور دلار زدایی کنیم. باید از تله پیش بینی ناپذیری و بی ثباتی در متغیرهای کلان اقتصادی و سیاسی خارج شویم ،در غیر این صورت شرایط به همین منوال ادامه خواهد داشت.

وی در ادامه افزود: قانون اقدام راهبردی یکی از مواردی بود که به کاهش عدم قطعیت و بی ثباتی دولت در حوزه قطب نمای سیاست‌خارجی کشور در مسئله برجام کمک کرد. همچنین است تحقق کامل قانون جهش تولید مسکن .

دولت چهاردهم بایدموتور های تولید بحران در کشور را خاموش کند/کشور باید از تله پیش بینی ناپذیری و بی ثباتی در متغیرهای کلان اقتصادی و سیاسی خارج شود

این نماینده مجلس با تاکید بر اینکه اقتصاد کشور دچار بیماری کم رونقی تولید شده، یادآور شد: قطعا رشد تولید داروی شفابخش بسیاری از مشکلات کشور و موجد رونق اقتصاد است . متاسفانه رشد تولید در شعار حمایت می‌شود اما  در عمل حمایت نمی کنیم. بی تردید حمایت از تولید داخل هم باید وجه ایجابی داشته باشد هم وجه سلبی.

نماینده مردم در مجلس دوازدهم اظهار داشت:

نمی‌ شود با سیستم بخش‌نامه‌دهی متعارض و متناقض دستگاه‌های مختلف، تولید را در مضیقه قرار دهیم و صرفا شعار بدهیم. بر اساس گزارش‌های واصله، در سال ۲۰۱۰ اقتصاد ایران با اقتصاد کشورهای عربستان و ترکیه تقریبا برابر بوده است، اما در حال حاضر اقتصاد ترکیه با بیش از دو برابر در رتبه یازدهم و اقتصاد عربستان با ۳۵ درصد در رتبه هفدهم دنیا است که نسبت به اقتصاد ایران پیشرفت قابل توجهی داشته اند. اگر طی دو سال آینده رشد اقتصاد ایران قابل قبول نباشد از پاکستان هم عقب می مانیم.

وی با بیان اینکه کنترل تورم باید یکی از اولویت‌های اصلی رئیس جمهور آینده باشد،اظهار داشت: علاوه بر رسیدگی به مساله تورم، مشکلات جوانان در زمینه ازدواج آسان، تهیه مسکن و برخورداری از شغلی با درآمد مکفی و مناسب از موضوعات مهمی است که بی توجهی به آن منجر به ناامیدی و بی انگیزگی جوانان خواهد شد.

این نماینده مجلس ادامه داد:بدیهی است که هماهنگی سیاست خارجی و سیاست داخلی، مبارزه با فساد و افزایش ارزش پول ملی از جمله مسائل کلان کشوری است که رئیس جمهور باید نگاه ویژه‌ای به آن‌ها داشته باشد.

معینی در پایان خاطرنشان کرد:در مجموع ما باید علت اصلی مسائل را ریشه یابی کرده و با رفع آنها پیامدها را کنترل کنیم. البته در این مسیر رئیس جمهور آینده باید صورت بندی جدیدی با توجه به ظرفیت های موجود ارائه دهد. از خدای متعال آرزوی توفیق برای رییس جمهور جدید را داریم.