ایرانیان خارج از کشور ظرفیتی برای مقابله با پروژه ایران‌هراسی

احمدحسین فلاحی با اشاره به ظرفیت ایرانیان خارج از کشور و ضرورت حمایت از آنها برای توسعه داخلی، گفت: ایرانیانی که در خارج از کشور به سر می برند به صورت عمومی علاقمند به ارتباط با ایران هستند و قصد دارند با برقراری ارتباط، خدمتی به خاک کشورشان کنند.

 

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه باید برای برقراری روابط ایرانیان خارج از کشور با داخل، تسهیل گری صورت گیرد، عنوان کرد: ظرفیت هایی که ایرانیان خارج از کشور دارند کم نیست و بسیاری از آنها مایل هستند به شیوه های سخت افزاری و نرم افزاری در پیشرفت و تعالی کشور کمک کنند و توانایی آن را نیز دارند.

وی در ادامه با اشاره به مشکلاتی که سر راه ایرانیان مقیم خارج از کشور وجود دارد، یادآور شد: شورایعالی ایرانیان تا این لحظه اهتمام ویژه برای حل مشکل ایرانیان برای برقراری ارتباط با داخل داشته است تا آنهایی که قصد سرمایه گذاری دارند بتوانند به راحتی کار خود را انجام دهند.

احمدحسین فلاحی

فلاحی ادامه داد: متأسفانه زمانی که یک سرمایه گذار ایرانی مقیم خارج از کشور قصد سرمایه گذاری در داخل را دارد ممکن است به دلیل مشکلاتی که یک دستگاه یا کارشناس ایجاد کرده و یا سازوکار موجود، از سرمایه گذاری در کشور منصرف شوند که نیاز به تسهیل گری دارد.

عضو فراکسیون ایرانیان خارج از کشور در مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: ایرانیان حاضر در کشورهای مختلف ظرفیتی برای کشور ما از باب انتقال فرهنگ و زمینه سازی آشنایی این کشورها با انقلاب اسلامی و فرهنگ ایرانی و اسلامی هستند و می توانند برخی توطئه های دشمن در راستای اجرای پروژه ایران هراسی را نیز خنثی کنند.