پیشنهاد مجلس به دولت

زهرا شیخی سخنگوی کمیسیون بهداشت مجلس، در تشریح نشست امروز این کمیسیون، از بررسی مشکلات فعالان طب ایرانی با حضور مسئولان وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی و فعالان این صنعت خبر داد و گفت: فعالان و مسئولان حاضر در نشست اظهارات و نقدهایی را در حوزه طب ایرانی مطرح کردند.

وی افزود: پس از بحث و گفت و گوهای صورت گرفته میان اعضای کمیسیون، مسئولان وزارت بهداشت و فعالان طب ایرانی مقرر شد ماده 74 قانون برنامه ششم توسعه مبنی بر ادغام خدمات طب ایرانی در نظام سلامت و توسعه آموزش، پژوهش و درمان ذیل وزارت بهداشت که به منظور اجرایی شدن بند 12 سیاست‌های ابلاغی توسط رهبر معظم انقلاب در قانون برنامه ششم توسعه است توسط وزارت بهداشت اجرایی و عملیاتی شود.

نماینده مردم اصفهان در مجلس یازدهم ادامه داد: همچنین مسئولان وزارت بهداشت باید برنامه خودشان را در حوزه آموزش، پژوهش و درمان در حوزه طب ایرانی به کمیسیون ارائه کنند.

پیشنهاد مجلس به دولت

رئیس فراکسیون دیپلماسی سلامت و سبک زندگی سالم مجلس شورای اسلامی یادآور شد: از آنجایی که ساختار فعلی وزارت بهداشت توان انجام این همه مأموریت و اختیارات لازم را ندارد، بنابراین پیشنهاد دادیم لایحه ای برای ارتقای ساختار طب ایرانی به مجلس ارائه شود.

شیخی افزود: البته طرحی هایی در حوزه طب ایرانی از گذشته و اکنون در دستور کار بررسی کمیسیون بهداشت قرار داشته اما با توجه به تسهیل در روند پیگیری و اجرا پیشنهاد ارائه لایحه را دادیم.

همچنین عبدالحسین روح الامینی نجف آبادی، رئیس کمیته دارو و غذای کمیسیون بهداشت مجلس، با اشاره به نشست امروز کمیته دارو و غذای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: براساس اعلام نماینده سازمان تامین اجتماعی در این نشست تمامی مطالبات دارویی الکترونیک و کاغذی داروخانه ها تا 10 روز آینده تسویه می شود.