بی‌نتیجه ماندن مذاکرات وین ناشی از لابی صهیونیست‌هاست

محمدحسن آصفری ، عضو کمیسیون امورداخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با افکارنیوز درمورد مذاکرات هسته‌ای وین تشریح کرد: جمهوری اسلامی ایران از طرف های غربی توقع دارد تا در مذاکرات ضمانت های لازم برای توافق در مرحله اول بدهند که اگر دولت یا پارلمان و کنگره در آمریکا تغییر کرد توافق خدشه دار نشود.

 

وی افزود: دومین موضوع بحث تحریم ها است. ایران خواستار لغو تمام تحریم ها است و اینکه بخشی از تحریم ها را بگویند به عهده دولت آمریکا است و بخشی به عهده کنگره یا سنا است برای ما قابل قبول نیست.

 

آصفری اظهارکرد: باید تمام تحریم هایی که به دلیل مسائل هسته ای علیه ایران تصویب شده مثل تحریم های بانکی، نفتی و یا تحریم های شخصیت های حقوقی و حقیقی برداشته شود.

این نماینده مجلس درخصوص چرایی به نتیجه نرسیدن مذاکرات تاکنون گفت: اما اینکه چرا مذاکرات هنوز به نتیجه نرسیده به دلیل فشار و لابی صهیونیست ها است که بر آمریکایی ها و اروپایی ها وارد می‌شود. امروز برخی از آمریکایی ها و اروپایی ها به جای اینکه منافع خودشان را در نظر بگیرند منافع رژیم صهیونیستی را بیشتر دنبال می کنند.

او افزود: لذا تا زمانی که این سیاست اصلی آمریکایی ها و اروپایی ها است بعید به نظر میرسد که بتوانیم به توافق امیدوار باشیم. البته که خود آمریکا بیش از همه از عدم توافق متضرر می شود. چرا که جمهوری اسلامی ایران چه توافق شود و چه توافق نشود برای فروش نفت منتظر اجازه آن ها نمی ماند.

بی‌نتیجه ماندن مذاکرات وین ناشی از لابی صهیونیست‌هاست

عضو کمیسیون امورداخلی کشور درمجلس درانتها گفت: اگر غربی‌ها بخواهند از فروش نفت ایران جلوگیری کنند مطمئنا این موضوع برای کشورهای دیگر هم اتفاق نخواهد افتاد و لذا به نفع اروپا و آمریکایی ها است تا دست از این سیاست و فشار خودشان بردارند و نسبت به برداشته شدن تحریم ها اقدام کنند.