فشار لابی‌ صهیونیست بر به نتیجه نرسیدن مذاکرات وین

حسین کنعانی مقدم با اشاره به سنگ‌اندازی‌های رژیم صهیونیستی در مذاکرات وین گفت: از آغاز مذاکرات وین، رژیم صهیونیستی به همراهی برخی از کشورهای هم‌پیمانش به دنبال سنگ‌اندازی و به نتیجه نرسیدن مذاکرات وین بود تا فعالیت‌های هسته‌ای ایران را زیر سوال ببرد.

این کارشناس مسائل منطقه‌ای افزود: رژیم صهیونیستی همواره تلاش می‌کند تا مذاکرات به سمتی برود که ایران از حق قانونی خود برخوردار نشود و فشارهای حداکثری بر روی ایران ادامه پیدا کند.

کنعانی مقدم با بیان اینکه اگر غربی‌ها به دنبال به نتیجه رسیدن مذاکرات هستند، باید به مطالبات ایران پاسخ مثبت بدهند، گفت: جمهوری اسلامی ایران همواره اعلام کرده است که به دنبال توافق پایدار و قابل اتکا است لذا این مقامات غربی، به خصوص آمریکایی‌هایی هستند که باید تصمیم سیاسی خود را بگیرند و اجازه لابی‌گری رژیم صهیونیستی را ندهند.

وی تاکید کرد: ایران و سایر کشورها اصرار دارند که آمریکایی‌ها باید از برای اینکه مجددا نقض توافق نکنند، تضمین کافی ارائه و لازم را ارائه دهند تا ایران بتواند به راحتی از مزیت‌های اقتصادی وین بهره‌مند شود. 

این کارشناس مسائل غرب آسیا تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران در طول این مدت، حسن‌نیت خود را ثابت کرده است و حال نوبت مقامات غربی است که تصمیمات لازم را در این خصوص اتخاذ کنند و با لغو تحریم‌های ظالمانه علیه ملت ایران، حسن‌نیت خود را در وین نشان دهند.

وی با اشاره به در جریان مذاکرات قرار دادن کشورهای منطقه‌ای توسط ایران، گفت: هرچه کشورهای منطقه را در این خصوص همراه خود کنیم، موانع کمتری ایجاد خواهد شد و نشان‌دهنده این است که ما میخواهیم آنها را در مسیر درست و در کنار خود قرار بدهیم.

این کارشناس مسائل بین‌الملل خاطرنشان کرد: همانطور که مقامات کشورمان نیز اعلام کردند در بخش‌ مطالبات‌ تیم مذاکره کننده کشورمان در حوزه رفع تحریم‌ها هنوز اقدامی از سوی غربی‌ها صورت نگرفته است و تازمانیکه در حوزه رفع تحریم‌ها اقدام جدی از سوی آمریکا صورت نگیرد، ایران هیچ توافقی را نمی‌پذیرد.

فشار لابی‌ صهیونیست بر به نتیجه نرسیدن مذاکرات وین