غربی ها حرف زور می‌زنند/  راهی جز مقاومت در برابر غرب نداریم

سیدمجتبی محفوظی ، نماینده مردم آبادان درمجلس شورای اسلامی در گفت وگو با افکارنیوز با اشاره به دور جدید مذاکرات هسته ای در وین اظهار می کند: مذاکراتی که این روزها در وین در حال برگزاری و تیم مذاکره کننده ایرانی هم در آنجا مستقر است و پیگیر مسائل هستند، موضوع جدیدی نیست و از سال ها پیش بوده و کانون نیز همچنان به جلو پیش میرود.

 

وی افزود: در زمان دولت نهم و دهم که ایستادگی بیشتری داشتیم و از خودمان استقامت بیشتری نشان می دادیم کارها به نفع جمهوری اسلامی ایران بهتر و بیشتر پیش می‌رفت و طرف مقابل ما نشان داد که در مقابل نرمش و عقب نشینی ایران تندخویی و زیاده خواهی می کند و در مقابل ایستادگی و مقاومت کوتاه می آید.

 

محفوظی ادامه داد: سیاست دولت نهم و دهم در این موضوعات بهتر بود. اما دولت یازدهم و دوازدهم بسیار ضعیف و منفعلانه عمل کرد که باعث عقب افتادگی کشور شد و این رفتار طرف مقابل را زیاده‌خواه‌تر کرد تا جایی که بحث موشکی و دفاعی ما را پیش کشاندند و تنها دلیلش نیز این بود که تیم مذاکره کننده ما در دولت یازدهم و دوازدهم بسیار ضعیف و منفعلانه عمل کرد.

این نماینده مجلس گفت: به هرحال با تغییر و روی کار آمدن دولت سیزدهم امروز ما در مذاکرات وین وضعیت بهتری داریم و با ایستادگی و استقامت می توانیم طرف مقابل را مجبور به عقب نشینی کنیم. غربی‌ها حرف زور و باطل می‌زنند و اگر بخواهیم کوتاه بیایند و مواضع ما را بپذیرند، راهی جز استقامت و ایستادگی نداریم.

او تاکید کرد: رهبر معظم انقلاب نیز بارها بر این موضوع تاکید داشتند که اگر یک قدم عقب بنشینیم آمریکا صد گام به جلو برمی‌دارد. حال اینکه آمریکا در روزهای اخیر نیز تحریم های جدیدی اعمال کرده است به نوعی نفس های آخر دشمنی آنها با ایران تلقی می‌شود زیرا بیش از این قادر نیستند با ما کاری کنند و محاصره اقتصادی آن ها شکست خورده است.

غربی ها حرف زور می‌زنند/  راهی جز مقاومت در برابر غرب نداریم

محفوظی ابراز می کند: کشورهای غربی هم خودشان می دانند که جرات اقدام نظامی علیه ایران را ندارند. ما از لحاظ نظامی جز ابرقدرت های دنیا محسوب می شویم.

نماینده مردم آبادان در مجلس درانتها خاطرنشان کرد: هیمنه و هژمونی آمریکا هم در جهان شکسته است و خودشان می دانند که رو به افول هستند و بارها در خلیج فارس توسط نیروهای دریا دل ما تحقیر شده اند و دنیا متوجه شده است که آمریکا در این زمینه ناتوان است.