آصفری: علاقمندیم ارتباط خود با چین را روز به روز تقویت کنیم

 محمد حسن آصفری با تاکید بر ضرورت تعیین تکلیف قرارداد ایران و چین ، اظهار داشت: با توجه به جایگاهی که چین در شورای امنیت سازمان ملل دارد، در اکثر مواقع موضع‌گیری‌های خوبی به نفع جمهوری اسلامی ایران داشته است و ما علاقمندیم که ارتباط خود با چین را روز به روز تقویت کنیم.

وی بیان کرد: سند همکاری ۲۵ ساله بین ایران و چین مدتی است که امضا شده است اما متأسفانه هنوز شفاف نیست و ما نمی‌دانیم این سند همکاری در چه مرحله‌ای قرار دارد. نمایندگان مجلس شورای اسلامی باید در جریان این موضوع قرار گیرند.

نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ما علاقمند هستیم که سطح روابط اقتصادی خود با چین را گسترش و توسعه دهیم. البته حوزه اقتصادی، جاده دو طرفه است که باید همان اندازه که قرار است ما در چین سرمایه‌گذاری داشته باشیم، آن‌ها هم باید در ایران سرمایه‌گذاری کنند.

آصفری: علاقمندیم ارتباط خود با چین را روز به روز تقویت کنیم

آصفری تاکید کرد: مجلس شورای اسلامی آمادگی کامل دارد که هر گونه طرح و یا لایحه‌ای را که بتواند منجر به تسهیل روابط اقتصادی ایران با چین شود، خارج از نوبت مورد بررسی و تصویب قرار دهد.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها با بیان اینکه توقع ما این است که دستگاه دیپلماسی و بخش‌های اقتصادی دولت از تقویت مبادلات اقتصادی با چین غافل نشوند و این مسیر را باز کنند، گفت: اگر موانع قانونی در این زمینه وجود دارد، مجلس شورای اسلامی آمادگی کامل دارد که به دولت و وزارت امور خارجه کمک کند تا رابطه با چین تقویت شود.