همکاری ایران و پاکستان نقطه عطفی برای مقابله با اسلام‌هراسی

 روح اله متفکرآزاد با بیان اینکه الگوی گسترش روابط با همسایگان ایران ، الگوی موفقی تلقی می شود، گفت: کشورهای همسایه از اهمیت بسزایی برخوردارند و مراودات اقتصادی را می توان مکمل برخی تلاش ها قرار داد تا این کشورها جایگزین کشورهای دوردست شوند.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی در همین راستا با تأکید بر ضرورت توسعه روابط ایران با پاکستان عنوان کرد: تقویت روابط دوجانبه با پاکستان فواید اقتصادی گسترده ای داشته و آورده امنیتی نیز به همراه دارد.

وی در ادامه با بیان اینکه پاکستان به لحاظ قدرت هسته ای جزء کشورهای مورد توجه دنیا تلقی می شود، اظهار داشت: مرز طولانی میان ایران و پاکستان و قرابت فرهنگی بین ملت دو کشور ایجاب می کند تا روابط خود را بیش از پیش گسترش دهیم.

متفکرآزاد در ادامه محصولات بازار دو کشور را بسیار کاربردی و مهم ارزیابی و عنوان کرد: گشایش بازارچه های مرزی به رونق اقتصادی منطقه مرزی دو کشور کمک می کند و می تواند در آینده صلح و ثبات منطقه مهم باشد و رفاه و آسایش به همراه بیاورد.

عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: همکاری ایران و پاکستان برای مقابله با اسلام هراسی می تواند در شرایطی که دشمنان جهان اسلام به دنبال اختلاف افکنی برای پیشبرد اهداف پروژه اسلام هراسی هستند، منجر به اقتدار جدی کشورهای مسلمان شود.