۳ گمشده در شمشیرکوه گرمسار نجات یافتند

علی آقا یحیایی اظهار داشت: نجات سه مفقودی در کوهه‌ای بنه کوه گرمسار از سوی عوامل امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر این شهرستان انجام شد.

وی با اشاره نحوه انجام عملیات نجات سه مفقودشده گرفتار در ارتفاعات شمشیر کوه افزود: در تماسی از طرف یکی از افراد گرفتار در ارتفاعات بنه کوه به پایگاه امداد و نجات هلال‌احمر شهرستان گرمسار، گزارش گرفتار شدن سه نفر در منطقه بنه کوه این شهرستان شد.

معاون جمعیت هلال‌احمر استان سمنان با اشاره به اینکه بلافاصله پیگیری‌های لازم برای شناسایی موقعیت دقیق افراد و اعزام گروه‌های امداد صورت پذیرفت تصریح کرد: یک گروه عملیاتی کوهستان متشکل از سه امدادگر به منطقه اعزام و یک ساعت بعد به منطقه رسیده و پس از شناسایی موقعیت افراد، عملیات نجات و کمک به گرفتار شدگان جهت عبور از منطقه صعب‌العبور صورت پذیرفت.

یحیایی از اتمام عملیات نجات سه ساعت پس از تماس با گروه‌های امداد و نجات خبر داد.

سارقان احشام در بسطام دستگیر شدند

فرمانده انتظامی استان سمنان از شناسایی و دستگیری چهار سارق مسلحانه احشام در بسطام شهرستان شاهرود خبر داد.

سردار روح‌الامین قاسمی اظهار داشت: این سارقان از سال 93 تاکنون 120 رأس احشام را در دامداری‌های اطراف بسطام ربودند.

وی با اشاره به نحوه سرقت این سارقان نیز گفت: سارقان پس از شناسایی دامداری موردنظر خود، با تهدید چوپان با سلاح شکاری و ضرب و شتم وی، به سرقت احشام اقدام می‌کردند.

فرمانده انتظامی استان سمنان اظهار داشت: از زمان نخستین سرقت تا دستگیری سارقان، تلاش و پیگیری‌ها و اقدامات گسترده‌ای از سوی کارآگاهان مبارزه با سرقت پلیس آگاهی انجام شد.

سردار قاسمی افزود: پس از بررسی دقیق صحنه‌های سرقت و سرنخ‌های احتمالی موجود، سرانجام یکی از متهمان که فردی غیربومی و از اهالی استان‌های شمالی کشور بود شناسایی و پس از هماهنگی با مرجع قضائی، عملیات دستگیری وی اجرا شد.

وی خاطرنشان کرد: با دستگیری متهم و بازجویی‌های فنی صورت گرفته، تمام اعضای این گروه شناسایی و پس از دریافت نیابت قضائی، سه سارق دیگر در روستایی در شمال کشور دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی استان سمنان بر به‌کارگیری چوپان‌های مورد تائید پلیس و رعایت نکته‌های ایمنی از سوی دامداران تأکید کرد.

برگزاری کارگاه آموزشی گروه‌درمانی اعتیاد استان سمنان

کارگاه آموزشی گروه‌درمانی اعتیاد استان سمنان به‌منظور ارتقا و بهره‌وری بیشتر روانشناسان و مددکاران اجتماعی شاغل در مراکز درمان اعتیاد این استان برگزار شد.

این کارگاه با همکاری اداره کل بهزیستی و شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان سمنان به مدت سه روز در استانداری سمنان برگزار شد.

مخدرهای صنعتی و روان گردان‌ها گردان؛ مهم‌ترین آسیب‌های اجتماعی امروز جامعه

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان سمنان در افتتاحیه این کارگاه ضمن تقدیر از مدیرکل بهزیستی این استان از همکاری مناسب در برگزاری این کارگاه و نیز اعضای حاضر، بیان کرد: برگزاری این کارگاه برای روان‌شناسان به‌ویژه در عصر ارتباطات بسیار ضروری بوده و از اهمیت بالایی برخوردار و حتی در عرصه مواد مخدر حیاتی به نظر می‌رسد.

محمدحسین همتی با بیان نکاتی درباره آسیب‌های اجتماعی اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین آسیب‌های اجتماعی عصر حاضر مواد مخدر صنعتی و روان‌گردان است؛ به‌گونه‌ای که مقام معظم رهبری مبارزه با آن را در اولویت آسیب‌های دیگر قرار داده‌اند، که متأسفانه در اقشار مختلف جامعه نفوذ کرده است.

وی با اشاره به آمار معتادانی که دچار اختلالات روانی هستند اذعان کرد: امروزه نزدیک به 70 درصد از معتادان جامعه اختلال روانی داشته و نیز بنا به گفته قائم‌مقام و معاون وزیر بهداشت نزدیک به 23.6 درصد از جامعه نشانه‌هایی از اختلال روانی و روحی ـ که بیشتر آن انواع افسردگی است ـ دارند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان سمنان گفت: این آمارها وظایف روانشناسان را هم در مراکز درمانی و اقامتی و هم در جامعه سنگین می‌کند و بیانگر این است که می‌بایست نسبت به درمان افراد معتاد جامعه اهتمام کنند.