کشف و ضبط 180 دستگاه گوشی تلفن همراه هوشمند در زنجان

مرتضی ممیزی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: طی کشف مهم در شهرستان ایجرود، پس از توقف یک دستگاه خودروی سواری با بررسی دقیق خودرو توسط دایره آگاهی 180 دستگاه انواع گوشی تلفن همراه کشف شد.

وی با اشاره به اینکه گوشی‌های همراه مذکور در برندهای مختلف بودند که به طور ماهرانه جاسازی شده بود کشف و ضبط شد، اضافه کرد: راننده خودرو به عنوان متهم و حامل کالا به شعبه ویژه مبارزه با قاچاق کالا و ارز اداره کل تعزیرات حکومتی استان معرفی و پرونده مربوطه تشکیل شد.

مدیر کل تعزیرات حکومتی استان زنجان گفت: با بررسی شواهد و همچنین برگزاری جلسات رسیدگی، مشخص شد محموله به طور غیرقانونی وارد کشور شده و متعلق به خود راننده است.

وی با اشاره به اینکه طبق استعلام از گمرک استان ارزش کالاها 755 میلیون ریال اعلام شد، افزود: پس از صدور حکم مقتضی از سوی شعبه مربوطه، عامل قاچاق علاوه بر ضبط کالاهای مکشوفه به نفع دولت به پرداخت جریمه نقدی به میزان 790 میلیون ریال در حق صندوق دولت محکوم شد.

ممیزی در ادامه با اشاره به صدور حکم 8 هزار لیتر سوخت قاچاق در زنجان گفت: در این زمان تعداد دو محموله سوخت قاچاق بطور همزمان به مقدار 8 هزار لیتر در استان زنجان کشف و ضبط شد.

مدیر کل تعزیرات حکومتی استان زنجان گفت: در این رابطه تعداد 2 پرونده تشکیل و تحقیقات لازم انجام پذیرفت.

وی با اشاره به اینکه در بررسی‌ها مشخص شد سوخت به صورت غیرقانونی در حال خروج از استان به مقصد تهران بوده است، گفت: پس از سیر مراحل قانونی و احراز تخلف صورت گرفته، عاملان قاچاق ای محموله علاوه بر ضبط محموله‌ها به نفع دولت، به پرداخت جریمه نقدی به میزان 200 میلیون ریال در حق صندوق دولت محکوم شدند.