هنجارشکنی به سبک «طاغوت» در قطارهای تهران- مشهد

به نقل از سرویس فرهنگی صبح توس، چندی است با افزایش دامنه فعالیت شرکت‌های خصوصی در زمینه‌های مختلف، شاهد بالا رفتن سطح کیفیت خدمت‌رسانی هستیم. اما بعد از گذشت سال‌ها از ورود این بخش به عرصه‌های مختلف هنوز عدم نظارت کافی بر بخش خصوصی به چشم می‌خورد. موضوعی که همواره مطالبه شهروندان و هم‌وطنان عزیزمان بوده است.

 

با ورود بخش خصوصی به حمل‌ونقل ریلی و افرایش فعالیت این شرکت‌ها در خدمت‌رسانی به زائران و مجاوران حضرت رضا(علیه‌السلام) در مسیر مشهد- تهران، اگرچه شاهد افزایش کیفیت  و بالا رفتن بهره بری برخی قطارها و خدمات آن‌ها بوده، اما متأسفانه عدم نظارت کامل و صحیح بر عملکرد این بخش، دل زائران بارگاه منور رضوی را آزرده است.

 

این عدم نظارت تا آنجا پیش رفته است که متأسفانه در قطارهای تهران-مشهد که اکثراً جهت حمل و جابجایی زائران امام رضا(ع) مورداستفاده قرار می‌گیرد، بنرها و تبلیغاتی هنجارشکن و خارج از عرف اسلامی و ایرانی نصب‌شده که خاطر زائران بارگاه رضوی را مکدر ساخته است.

 

حال باید از بخش‌های نظارتی و مسئولان راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران پرسید که چگونه  بازرسان این شرکت تبلیغات را تأیید کرده‌ یا نادیده گرفته‌اند؟ آیا در جمهوری اسلامی ایران این‌چنین تبلیغات خارج از عرف اسلامی و ایرانی جایگاهی دارند؟ آیا هیچ‌گونه نظارتی بر تبلیغات این شرکت‌ها وجود ندارد؟ تبلیغاتی که از دیگر هنجارشکنی‌های ناوگان حمل و نقل زمان شاه را زنده می‌کند.

 

انتهای پیام/رض