هلاکت ۱۲۶ «تکفیری» در مصر

نیروی مسلح مصر اعلام کرد که در نتیجه عملیات اخیر این کشور علیه گروه‌های مسلح در استان سیناء، بیش از ۱۰۰ « تکفیری » کشته شده‌اند.

اخبار بین الملل- ارتش مصر امروز یکشنبه طی بیانیه‌ای که در صفحه فیس‌بوک خود منتشر کرد، گفت که در نتیجه ۲۲ حمله و ۱۶ «عملیات منحصر به‌فرد» در شمال و مرکز سیناء، ۱۲۶ «تکفیری» کشته شده و نیروی هوایی این کشور ۲۲۸ مخفیگاه و پناهگاه وابسته به تروریست‌ها را منهدم کرده است.

در این عملیات‌ها مقادیر زیادی انواع سلاح و بمب‌کمری برای انفجار کشف و ۱۱۶ خودروی دو دیفرانسیل و ۶۳۰ مین و بمب‌ کنارجاده‌ای  به همراه شش تونل نیز منهدم شده است.

بر اساس این بیانیه، هشت افسر و هشت سرباز نیز از نیروهای مصر در درگیری با تکفیری‌ها و تروریستها کشته شده‌اند. ارتش مصر گفته که در این عملیات، ۲۲۶ «مجرم و افراد تحت پیگرد و مشکوک را نیز بازداشت کرده است.

استان شبه جزیره سیناء مصر به دلیل موقعیت جغرافیایی و طبیعت بیابانی از سال ۲۰۱۵ به محلی برای گروه‌های تروریستی افراطی تبدیل شده است و گروهک «انصار بیت المَقْدِس» همان سال با گروه تروریستی داعش و سرکرده آن بیعت کرد.

طی این مدت، این گروهک عملیات تروریستی علیه نیروهای مسلح مصر، کلیساها و هواپیماهای مسافربری انجام داده که بر اثر آن، صدها نفر کشته یا مجروح شده‌اند.