بیزنس اینسایدر: عملکرد ترامپ در جی ۷ اختلافات آمریکا با متحدانش را برملا کرد

بیزنس اینسایدر در مطلبی نوشت نشست امسال گروه هفت در شهر بیاریتز فرانسه در حالی روز گذشته به کار خود پایان داد که شاهد دروغ‌های آشکار رئیس جمهور آمریکا بود.

اخبار بین الملل- در این مطلب آمده است: شنیدن سخنان دروغ از دونالد ترامپ چیزی غیرعادی نیست. اما عملکرد او در نشست این هفته گروه هفت نشان داد وقتی که او در عرصه جهانی وارد می‌شود، در دنیایی دیگری زندگی می‌کند. در نشست اخیر گروه هفت ترامپ چندین ادعای مغالطه آمیز درباره موضوعات مهم و نیز روابط خود با دیگر سران دنیا مطرح کرد. اقدامات او همچنین نشان داد چگونه آمریکا به شکلی فزاینده در حال جدا شدن از بقیه دنیای پیشرفته است.

رئیس جمهور آمریکا مدعی شد جنگ تجاری این کشور با چین مسئله‌ای متداول در میان اعضای گروه هفت است؛ این در حالیست که اینطور نیست. او مطابق معمول به مباهات درباره شرایط خوب اقتصادی آمریکا پرداخت، اما کارشناسان درباره حرکت آمریکا به سوی رکود هشدار دادند.

ترامپ همچنین گفت اعضای گروه هفت از بازگشت روسیه به این گروه استقبال می‌کنند در حالی که پیشنهاد او درباره روسیه از سوی دیگر اعضا گروه هفت رد شد.

رئیس‌جمهور آمریکا همچنین از کره شمالی در مقابل کره جنوبی حمایت کرد. ترامپ تلاش کرد تا آزمایش‌های موشکی پیونگ یانگ را کم اهمیت نشان دهد در حالی که به نوشته بیزنس اینسایدر، این کشور ظرف یک ماه ۷ آزمایش موشکی را انجام داده است. از سوی دیگر دستیاران او از میزبانی این نشست از سوی فرانسه انتقاد کردند. نحوه تقابل میان ترامپ و امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه از جمله موضوعات مورد توجه بود. ترامپ همچنین در اقدامی نامتعارف، در جلسه اعضای این نشست در خصوص موضوع تغییر اقلیم و آتش سوزی‌های جنگل‌های آمازون در برزیل خودداری کرد.

از سوی دیگر، ترامپ با تشدید جنگ تجاری با چین راهی نشست گروه هفت شد، اما این اقدامات او با حمایتی از سوی متحدان واشنگتن همراه نشد. به عنوان نمونه بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس در جمع خبرنگاران گفت مایل است شاهد صلح تجاری با چین باشد. جانسون در حالی که در کنار ترامپ نشسته بود گفت ما به طور کلی با اعمال تعرفه موافق نیستیم. ترامپ همچنین نگرانی‌های روبه رشد درباره شرایط اقتصادی کشورش را توطئه طراحی شده از سوی رسانه‌های جعلی دانست.

در انتهای این مطلب آمده است: رئیس جمهور آمریکا خبر‌های مربوط به روابط پرتنش با دیگر اعضای گروه هفت و فاجعه بار بودن این نشست برای این کشور را تکذیب کرد. اما گزارش‌های متعدد از این نشست نشان می‌دهد آمریکا روز به روز در عرصه جهانی منزوی می‌شود. این اختلافات در زمان مطرح کردن پیشنهاد بازگشت روسیه به گروه هفت بیش از پیش خود را نمایان کرد. روزنامه گاردین در گزارشی به نقل از مقامات آگاه نوشت پیشنهاد بازگشت ولادیمیر پوتین به این نشست سبب بروز بحث میان ترامپ و دیگر اعضا شد، پیشنهادی که به سرعت از سوی آن‌ها رد شد.