افزایش نیرو های ناتو برای مقابله با روسیه

یک مقام‌ ناتو اعلام کرد که این ائتلاف در حال استقرار نیرو در شرق اروپا در واکنش به «تهاجم بالقوه روسیه» است، هرچند که مسیرهای ارتباطی برای پرهیز از نبرد همچنان باز می‌باشد.

به نوشته روزنامه انگلیسی «اکسپرس»، ناتو متعهد به افزایش حضور خود در منطقه برای اطمینان دادن به شرکای حوزه بالتیک و دریای سیاه است.

یک مقام ناتو در این زمینه تاکید کرد، اعضای ائتلاف در عین حال قصد دفاع از قلمروی خود را داشته و کماکان در پی یافتن راه حل دیپلماتیک برای حل بحران هستند.

این مقام ناتو در گفت‌‌وگوی اختصاصی با اکسپرس گفت: «ما در پی مواجهه با روسیه نیستیم و تلاش برای رابطه سازنده‌تر را ادامه می‌دهیم. ناتو مسئولیت اطمینان بخشی به اعضایش را دارد و ما آماده دفاع از شرکای خود هستیم. ما حضور خود را در شرق اروپا و در واکنش به اقدام‌های تهاجمی روسیه علیه اوکراین ادامه می‌دهیم.»

مقام ناتو در ادامه گفت: «تمامی فعالیت‌های ما دفاعی مناسب و در راستای تعهد و ظایف بین‌المللی است. ما همچنین خطوط ارتباطی با روسیه را حفظ می‌کنیم تا خطر هرگونه تصادف و رخدادی را کاهش دهیم.»

از زمان شکل‌گیری بحران در شرق اوکراین در پی سقوط دولت این کشور توسط معترضان مورد حمایت غرب، روابط روسیه و ناتو به پائین‌ترین سطح از زمان پایان جنگ رسیده است. دو طرف تقریبا هر ماه رزمایش‌های گسترده‌ای در مجاورت یکدیگر برگزار می‌کنند