اتریش: کنترل مسئله پناهندگان را از دست داده‌ایم

به نقل از روزنامه اتریشی "دی پرسه"، "سباستین کورس"، وزیر امور خارجه اتریش می خواهد امروز دوشنبه به همتایان خود در اتحادیه اروپا طرح توافقی دولت برای مبارزه با مهاجرت‌های غیر قانونی را ارائه دهد.

کورس که در حاشیه دیداری در لوکزامبورگ سخن می گفت تصریح کرد که راه حل های فعلی رضایت بخش نیست. ما کنترل را از دست داده ایم. ما بر این عقیده ایم که فورا یک راه حل اروپایی نیاز است. تا زمانی که این راه حل اروپایی وجود ندارد ما باید در اتریش اقدامات ملی را به کار گیریم.

بر اساس تصمیم گیری سه وزیر دولت اتریش ، مهاجرانی که به صورت غیر قانونی به جزایر اروپایی و این قاره می آِیند در آینده دیگر نمی توانند به سفر خود ادامه دهند. آن ها باید به مراکز مهاجرت و پناهندگی در کشورهای ثالث از جمله به آفریقا بازگردانده شوند. این مراکز باید به صورت مشترک توسط اتحادیه اروپا و آژانس پناهندگان سازمان ملل متحد اداره شود. همزمان باید کمک هایی به مناطق مبدا که پناهندگان از آنجا می آیند شکل گیرد و راه های قانونی مهاجرت به اروپا ایجاد شود.

وزیر امور خارجه اتریش ابراز امیدواری کرد: اگر ما موفق به انجام این کار شویم دوباره کنترل مهاجران را به دست می گیریم. قاچاقچیان نباید تصمیم بگیرند که چه کسی باید به اروپا بیاید بلکه این اتحادیه اروپاست که باید در این باره تصمیم بگیرد.

کورس در ادامه سخنانش گفت: اگر ما با تمام جزئیات درباره طرح پیشنهادی اتریش بحث کنیم من واقعا احساس می کنم که در تقریبا همه شرکای گفتگوی ما این درک وجود دارد که سیستم فعلی (برای مهاجرت) کارآیی ندارد.

وی همچنین ازز برگزاری گفتگوهای خوب با معاون رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا در این باره سخن گفت.