تونی بلر: میدان سیاسی را خالی نکنید

به گزارش افکارنیوز، «تونی بلر» نخست وزیر پیشین انگلستان و از اعضای حزب کارگر، پس از پیروزی حزب رقیب در انتخابات پارلمانی و تشکیل کابینه خطاب به هم‌حزبی‌هایش گفت در میدان باقی بمانند تا به قدرت بازگردند.

تونی بلر ضمن تشکر از شجاعت «اد مییبند» رهبر این دوره کارگرها که روز جمعه از سمت خود کناره‌گیری کرد، گفت اگر کارگرها اهداف حمایتی بیشتری از کار و تجارت داشتند، می‌توانستند نتیجه بهتری کسب کنند.

وی در یادداشتی برای آبزرور هفته‌نامه یک‌شنبه‌های گاردین نوشت که باید در زمینه‌های اقتصاد کلان مباحثبسیاری ارائه دهیم و تنها به کمپین‌هایی علیه بی‌عدالتی اقتصادی بسنده نکنیم.

بلر ارائه ایده‌های قوی برای اصلاحات خدمات عمومی را از دیگر زمینه‌های قوت برای حزب کارگر و باقی ماندن در میدان سیاسی عنوان کرد.

حزب کارگر انگلیس در نتیجه انتخابات روز پنج شنبه از حزب رقیب یعنی حزب محافظه‌کار شکست خورد و محافظه‌کاران برای ۵ سال بعدی مجددا کابینه انگلیس را این بار با اکثریت قاطع به دست گرفتند.

تونی بلر پیش از روی کار آمدن محافظه‌کاران به مدت سه دوره متوالی به عنوان رهبر حزب کارگر، نخست وزیر انگلستان بود. دوره پیشین و در سال ۲۰۱۰ حزب محافظه‌کار از کارگرها کرسی‌های بیشتری کسب کرد اما این تعداد برای تشکیل کابینه کافی نبود و محافظه‌کاران و لیبرال دموکرات‌ها کابینه ائتلافی تشکیل داده بودند.

این بار اما محافظهکاران توانستند با کسب اکثریت قاطع آرا بیشترین کرسییها را کسب کرده و پیروز شوند. بعداز این پیروزی محافظهکاران رهبر حزب کارگر از سمت خود استعفا داد.