مسئول بلندپایه حماس: منتقدان رابطه خوب ما با ایران و حزب الله ساکت شوند
گروه بین الملل -

اسامه حمدان مسئول روابط امور خارجه در جنبش حماس روز پنج شنبه تأکید کرد جنبش وی به دنبال مستحکم ساختن مقاومت بر علیه رژیم اشغال گر صهیونستی است.


به گزارشافکارنیوز؛ حمدان طی صحبت کوتاهی در کنفرانس «آینده مقاومت فلسطینی در راستای جنگ بر علیه غزه» در بیروت گفت: «جنبش مسئول بازسازی ایده مقاومت است و مقاومت فقط با تعدی های رژیم اشغال گر مخالف است.»

وی اشاره کرد این مسئله قبل از ساختار سیاسی، نیاز به ایجاد ساختار فکری و فرهنگی دارد.

حمدان با اشاره به اینکه همبستگی فرامنطقه ای با ملت فلسطینی به طور واقعی بررسی شود، گفت: «همگی باید ما را برای رسیدن به مقاصدمان کمک کنند. نباید این پشتیبانی و کمک مورد مقایسه قرار گیرد».

اما در رابطه با روابط با ایران و حزب الله حمدان بیان داشت: «جنبش هیچ حملات کلامی بر علیه ایران یا حزب الله انجام نداد و این مسئله نیز پس از رخ دادهای سوریه نیز انجام نگرفت، وی تأکید کرد که بعضی ها تلاش کردند رابطه میان آن ها را به هم بریزند.»

حمدان تصریح کرد که بعضی افرادی که فکر می کنند موضع ایرانی را به خوبی درک می کنند و یا به موضع حزب الله نزدیک هستند، حملات غیر اخلاقی بر علیه حماس انجام دادند. وی تأکید کرد که به هیچ یک از بحران های منطقه ای کاری ندارد و تنها گزینه آن آزادی فلسطین است نه دخالت در بحران های مناطق مختلف.

حمدان تأکید کرد: «این افراد خجالت نکشیدند و بار دیگر طی جنگ اخیر غزه بر علیه حماس حمله ور شدند و ما را متهم کردند که این جنگ را به خاطر قطر و ترکیه آغاز کردیم.»

وی افزود: «آیا جنگ های گذشته برای دیگران بود و آیا این ها می توانند این نبردها را معرفی کنند؟».

حمدان گفت: «کسی که می خواهد به ما انتقاد(هدف دار) کند، بفرماید؛ اما کسی که می خواهد به خاطر رابطه خوب مان با ایران و حزب الله ما را مورد نقد قرار دهد، باید ساکت شود… ما ایمان داریم که قضیه ما برای نجات از بحران های منطقه ای به جذب پشتیبانان دیگری نیاز دارد».

وی ابراز نگرانی کرد که به رسمیت شناختن کشور فلسطین در پارلمان های اروپایی تلاشی برای پر کردن خلأ سیاسی در طرح سازش با رژیم اشغال گر و شعله ور کردن شورش های مردمی در شهر قدس اشغالی باشد.