اسرائیل فشارهای آمریکا در خصوص اوکراین را رد کرد

به گزارشافکارنیوز،روزنامه هاآرتص اظهار کرد: اسرائیل پیش از این بی طرفی خود را در قبال بحران سیاسی اوکراین اعلام کرده که این مساله با واکنش منفی آمریکا روبرو شده است.

بر اساس این گزارش مقام های کاخ سفید و وزارت خارجه آمریکا نگرانی و ناامیدی عمیق خود را نسبت به عدم حمایت اسرائیل از موضع آمریکا در قبال تحولات اوکراین اعلام کرده اند.

روزنامه هاآرتص افزودف آمریکا همچنین از این مساله ناراحت است که اسرائیل اهمیت یکسانی را برای روابط خود با روسیه و آمریکا قائل شده است. نماینده رژیم صهیونیستی در رای گیری مجمع عمومی سازمان ملل در خصوص بی اعتبار بودن اقدام روسیه در الحاق کریمه به خاک خود حضور نداشته است.

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر و آویگدور لیبرمن وزیر خارجه اسرائیل بی طرفی خود را نسبت به تحولات سیاسی اوکراین اعلام کرده اند. عدم حمایت اسرائیل از آمریکا در بحران اوکراین موجب خشم و ناراحتی کاخ سفید شده است.

لیبرمن در این باره به شبکه ۹ تلویزیون اسرائیل گفت، ما روابط خوبی با آمریکایی ها و روس ها داریم و تجربه ما با هر دو کشور مثبت و مفید بوده است. بنابر این ایده جانبداری اسرائیل از یک طرف در بحران اوکراین را نمی فهمم. ژنرال آموس گیلعاد رئیس بخش امنیت سیاسی وزارت جنگ اسرائیل نیز گفت، سیاست اسرائیل در خصوص بحران اوکراین بر اساس منافع امنیتی اتخاذ شده است. آمریکا منافع خاص خود را دارد ولی منافع اسرائیل نباید متکی به منافع سایر کشورها حتی آمریکا باشد.