ق به نقل از النشره، «گیدو کروستو» (Guido Crosetto) وزیر دفاع ایتالیا در اعتراض به اقدام گستاخانه رژیم صهیونیستی در حمله به مقر نیروهای «یونیفیل» در جنوب لبنان و زخمی شدن یک نظامی ایتالیایی عضو نیروهای حافظ صلح سازمان ملل، گفت: لبنان افغانستان نیست، زیرا سنت ها و فرهنگی دارد که قابل مقایسه با افغانستان نیست.

وزیر دفاع ایتالیا در کنفرانس مطبوعاتی در ساختمان نخست وزیری کشورش در پی شلیک ارتش اشغالگران قدس به مواضع «یونیفیل» افزود: بیروت شهری است که فرهنگ ها و مذاهب مختلف در آن همزیستی دارند.

وی اضافه کرد: مشکل لبنان در این است که ۲ میلیون پناهنده را پذیرفته است؛ نسبتی از پناهندگان در مقایسه با جمعیتی که در هیچ کشور دیگری در جهان وجود ندارد. در سال‌های اخیر وانمود کرده‌ایم که متوجه این موضوع نشده‌ایم. اما تا کنون لبنان تعادل خود را حفظ کرده است.

سازمان رادیو و تلویزیون رژیم صهیونیستی روز گذشته اعلام کرد که ایتالیا سفیر این رژیم در «رم» را در پی زخمی شدن یک نظامی ایتالیایی عضو نیروهای حافظ صلح سازمان ملل در لبنان (یونیفیل) در حمله نظامیان اشغالگر به مقر این نیروها احضار کرده است.

وزیر دفاع ایتالیا هم با بیان اینکه یادداشت اعتراض را به همتای اسرائیلی خود و سفیر این رژیم در رم تحویل داده است، تأکید کرد: تیراندازی به نیروهای سازمان ملل در لبنان غیرقابل قبول و مخالف قوانین بین المللی است. حمله به نیروهای یونیفیل یک حادثه یا اشتباه نبوده است و سفیر اسرائیل نتوانست علت این اقدام را توضیح دهد.

این خبر در حالی است که سخنگوی نیروهای حافظ صلح سازمان ملل در لبنان (یونیفیل) در واکنش به حملات رژیم صهیونیستی به مقر این نیروها در جنوب لبنان گفت: نیروهای یونیفیل در معرض حملات نظامیان اسرائیلی قرار گرفتند که بر اثر آن دو نفر از نظامیان ما زخمی شدند.