اعتراف تلخ اسرائیل به شکست

 حدود یک سال پس از آغاز جنگ غزه و تنش منطقه‌ای اسرائیل، هنوز پدافندهای رژیم صهیونیستی قادر به دفع حملات نیروهای مقاومت نیست. از جمله روز گذشته مقاومت اسلامی عراق در بیانیه‌ای مسئولیت حمله به یک هدف حیاتی در سرزمین‌های اشغالی را بر عهده گرفت. این گروه در این بیانیه با تائید حملات پهپادی به فلسطین اشغالی اعلام کرده است که مجاهدین مقاومت اسلامی در عراق در ادامه رویکرد مقاومت در برابر اشغالگری، با پهپاد «الارفد» به هدفی در دره اردن در سرزمین‌های اشغالی حمله کردند. این پنجمین حمله در یک روز بود.

اعتراف ارتش اسرائیل به ناتوانی پدافندی: از سوی دیگر، «دانیل هاگاری»،سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی نیز در سخنانی تائید کرده است که پهپاد نیروهای مقاومت عراق توانسته است از طریق سوریه با موفقیت به حریم هوایی اسرائیل نفوذ کند و موشک‌های شلیک شده به سمت آن هم نتوانستند این پهپاد را ساقط کنند.

نفود پهپاد مقاومت عراق به کدام مناطق فلسطین اشغالی: رسانه‌های عبری زبان با تائید ورود پهپادهای عراقی به طبریا و صفد گفته‌اند که تلاش پدافند هوایی در این مناطق برای سرنگون کردن پهپادهای آمده از عراق ناکام مانده است.

نفوذ همه جانبه: این فقط نیروهای مقاومت عراق نیستند که توانسته‌اند وارد حریم هوایی رژیم صهیونیستی شوند. نیروهای مقاومت لبنان از مرز شمالی نیز توانسته‌اند تا عمق مناطق اشغالی نفوذ کنند و همزمان نیروهای یمنی از جانب جنوب و بندر ایلات تا کنون ضربات قابل توجهی به اشغالگران وارد کرده‌اند.

شکست سامانه پدافندی:

بد نیست بدانیم که نیروهای مقاومت عراق، لبنان و یمن در شرایطی موفق به ورود به حریم هوایی فلسطین اشغالی شده‌اند، که صهیونیست‌ها دارای یکی از پیشرفته‌ترین و پرادعاترین پدافندهای ضدهوایی هستند:

سامانه گنبد آهنین: برای مقابله با اهداف کوچک و سریع مانند راکت‌ها، گلوله‌های توپخانه و گلوله‌های خمپاره

سامانه پرتوآهنین: سامانه پدافند هوایی لیزری با قابلیت رهگیری موشک‌ها و راکت‌ها

سامانه فلاخن داوود: برای رهگیری موشک‌های بالستیک کوتاه برد (SRBM)، هواپیماها، پهپادها و موشک‌های کروز

سامانه پیکان: برای مقابله با موشک‌های بالستیک در ارتفاعات بسیار بالا و با سرعت بسیار زیاد