سقوط تل‌آویو در جهنم لبنان

« عبدالباری عطوان » سردبیر روزنامه رأی الیوم و تحلیلگر معروف فلسطینی در سرمقاله جدید خود برای این روزنامه به تجاوزات وحشیانه رژیم صهیونیستی علیه لبنان طی دو هفته گذشته به ویژه دیروز اشاره و اعلام کرد: ارتش رژیم صهیونیستی روز دوشنبه با جنگنده‌ها و پهپادهای خود تا ظهر دیروز بیش از ۳۵۰ حمله به لبنان انجام داد که در این حملات طی چند ساعت ۲۷۴ نفر به شهادت رسیده و ۱۰۲۴ تن دیگر زخمی شدند که اغلب آنها کودک هستند. [لازم به ذکر است که آمار اعلامی مربوط به عصر دیروز و زمان نگارش مقاله‌ای و طبق آخرین آمار وزارت بهداشت لبنان، شمار شهدای جنایت‌های دیروز رژیم اشغالگر در این کشور به ۵۰۰ نفر و تعداد زخمی‌ها به حدود ۱۷۰۰ تن رسیده است.]

عطوان ادامه داد: نتانیاهوی شکست خورده و بحران زده، به دنبال جنگ گسترده علیه لبنان با توهم نابودی حزب الله و بازگرداندن شهرک نشینان فراری از موشک‌های مقاومت لبنان در شمال فلسطین اشغالی است که تعداد آنها تاکنون به بیش از ۲۰۰ هزار نفر رسیده است. اما در صورتی که جنگ گسترش یابد شمار آوارگان صهیونیست در شمال بیشتر خواهد شد.

وی تصریح کرد: دور از انتظار نیست که این حملات گسترده هوایی رژیم اشغالگر به روستاها و شهرک‌ها در جنوب و شرق لبنان و پایگاه مردمی مقاومت اسلامی این کشور، زمینه‌ای برای تهاجم زمینی با تانک‌ها و نفربرها و تحت پوشش هوایی جنگنده‌های ارتش اشغالگر باشد و این رژیم، شروع به بمباران بیروت و فرودگاه آن و ضاحیه جنوبی کند؛ مشابه آنچه که بعد از هفت اکتبر در غزه رخ داد.

در ادامه این مقاله آمده است: دور کردن حزب الله و نیروهای یگان رضوان از مرزهای جنوبی لبنان به آن سوی رودخانه لیتانی، با تجاوزات هوایی رژیم صهیونیستی، امکان‌پذیر نیست و حتی اگر این رژیم تصمیم به حمله زمینی هم بگیرد، نیروهای حزب‌الله کاملاً آماده مقابله هستند. از طرف دیگر رزمندگان مقاومت لبنان اکنون در آمادگی کامل قرار دارند.

عبدالباری عطوان افزود: حملاتی که حزب الله با موشک‌های فادی ۱ و فادی ۲ به صنایع نظامی رژیم صهیونیستی در شمال شهر حیفا در دو روز متوالی انجام داد و همچنین شلیک ۳۵ موشک به شهر صفد و مراکزی در الجلیل سفلی، نشان می‌دهد که تجاوزات دشمن صهیونیستی به جنوب لبنان، مردم و مقاومت این کشور را نمی‌ترساند و آنها را تسلیم نخواهد کرد و حزب الله هرگز به خواسته‌های دشمن صهیونیستی جهت عقب نشینی به سمت شمال رودخانه لیتانی و دور شدن از مرزها با فلسطین اشغالی، تن نخواهد داد.

این تحلیلگر فلسطینی اظهار داشت: زمانی که مقاومت اسلامی عراق پایگاه‌های دشمن اشغالگر را در جولان اشغالی هدف قرار داد، این به معنای آن است که همه بازوهای مقاومت در میدان حاضرند و آماده هستند و عملیات‌های خود ضد دشمن صهیونیستی در راستای حمایت از مقاومت لبنان و غزه را ادامه می‌دهند. در این میان، غافلگیری بزرگ از جانب یمن اتفاق خواهد افتاد که نه تنها با پهپاد، بلکه با موشک‌های بالستیک حمله خواهد کرد. عملیات موشکی که یمنی‌ها هفته گذشته در قلب تل‌آویو انجام دادند و همه سامانه‌های پدافندی صهیونیستی و آمریکایی در رهگیری موشک یمن ناکام ماندند، صرفاً مقدمه‌ای برای شلیک موشک‌هایی با کلاهک جنگی به وزن صدها کیلوگرم به عمق فلسطین اشغالی بود.

عطوان خاطرنشان کرد: در این بین، شرایط مقاومت اسلامی لبنان به دلیل تجربه جنگی بالایی که در جنگ‌های سال ۲۰۰۰ و ۲۰۰۶ و همچنین جنگ سوریه با تروریسم، در دهه گذشته کسب کرد، با مقاومت فلسطین کاملاً متفاوت است؛ به ویژه اینکه قدرت پهپادی و موشکی حزب‌الله بسیار بالا بوده و بیش از ۱۵۰ هزار موشک دارد که اغلب آنها نقطه زن و سنگین هستند. همچنین خطوط کمک رسانی به حزب الله هم باز است.

بر اساس این یادداشت، مقاومت لبنان همچنین یک پایگاه مردمی قدرتمند و یکپارچه دارد. علاوه بر آن وحدت ملی لبنانی‌ها در مقابله با دشمن صهیونیستی به اوج رسیده و شایعات و هجمه‌های گمراه کننده علیه مقاومت تأثیری بر این وحدت نداشته است. همچنین دیدیم که پیامک‌های تهدیدآمیز ارتش رژیم اشغالگر و درخواست خروج لبنانی‌ها از خانه‌های خود، با صلابت و پایداری مردم لبنان مواجه شد و آنها همچنان گرد مقاومت می‌چرخند.

عبدالباری عطوان تاکید کرد: زمانی که یکی از تحلیلگران صهیونیست پیش‌بینی کرد، در جنگ گسترده با حزب الله، تل آویو همانند شهر سدیروت، بزرگترین شهرک اطراف غزه، موشک باران خواهد شد، کاملاً درست می‌گفت؛ با این تفاوت که موشک‌های حزب‌الله بسیار قدرتمندتر و دقیق‌تر هستند و توان ویرانگری آنها در مقایسه با موشک‌های مقاومت فلسطین بسیار بیشتر است.

در پایان این مقاله آمده است: نتانیاهو که در وعده خود برای شکست مقاومت فلسطین و بازگرداندن اسرای صهیونیست از غزه با زور نظامی، ناکام مانده، بار دیگر وعده بازگرداندن شهرک نشینان صهیونیست به شمال فلسطین اشغالی را داده است که این بار هم شکست خواهد خورد و در باتلاق خونین لبنان غرق می‌شود.