واکنش رسمی روسیه به ادعای حمایت پوتین از هریس

 سرگئی لاوروف ، وزیر خارجه روسیه در اظهاراتی عنوان کرد ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه در مورد موضوع حمایتش از کامالا هریس به عنوان نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا شوخی کرده است.

به گزارش رویترز، اظهارات لاوروف زمانی مطرح شد که وی در حال مصاحبه با شبکه خبری اسکای نیوز بود. پوتین در اوایل این ماه به شوخی و در اظهارنظراتی کنایه آمیز عنوان کرد که هریس را به دونالد ترامپ، نامزد انتخاباتی حزب جمهوری‌خواه برای ورود به کاخ سفید ترجیح می‌دهد.

اظهار نظرات پوتین موجب شد تا کاخ سفید از روسیه بخواهد که از هر گونه اظهار نظر در مورد انتخابات 5 نوامبر آمریکا دست بردارد.

با این حال، لاوروف در پاسخ به این سوال که تغییر رئیس‌جمهور آمریکا چقدر بر سیاست خارجی این کشور تاثیر می‌گذارد، عنوان کرد، حرف‌های پوتین در این رابطه یک شوخی بود و او دارای یک حس شوخ‌طبعی است و در اغلب اظهارات و مصاحبه‌هایش، شوخی‌هایی را مطرح می‌کند.

وی در نهایت نیز عنوان کرد که هیچ تفاوت خاصی در نگرش ما نسبت به انتخابات کنونی و یا انتخابات پیشین ریاست‌جمهوری آمریکا ایجاد نشده است و بر این باور هستیم که این کشور توسط سازو کارهای پنهان و پشت پرده مدیریت می‌شود.

وزارت خارجه روسیه اظهارات لاوروف در مورد انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا و موضع پوتین در قبال این رقابت‌های انتخاباتی را در سایت این وزارتخانه منتشر کرد.