چهار سال پیش، وضعیت بایدن در مقایسه با امروز هریس چگونه بود؟

 کانال تلگرامی اندیشکده راهبردی تبیین منتشر کرد:


از زمان اعلام نامزدی کامالا هریس ، این نامزد دموکرات رقابت بسیار نزدیکی را در نظرسنجی‌ها با ترامپ داشته است. از ۲۴ ژوئیه (۳ روز پس از انصراف بایدن) تا این لحظه هریس در نظرسنجی ملی، فاصله خود را به آرامی از زیر یک درصد به حدوداً ۵٪ رسانده است. در سال ۲۰۲۰ در همین بازه زمانی بایدن در میانگین نظرسنجی‌های ملی از اختلاف ۵٪ با ترامپ آغاز کرد و در انتهای سپتامبر اختلاف را به ۷٪ و در انتهای اکتبر و چند روز مانده به انتخابات، به ۹٪ رساند (۵۲٪ دربرابر ۴۳٪).

در ایالت‌های چرخشی نیز تفاوت قابل‌توجهی وجود دارد. در سه ایالتی که هریس هم‌اکنون پیش است (میشیگان، پنسیلوانیا و ویسکانسین به طور میانگین با اختلاف ۲، ۳و ۲ درصدی)، بایدن به طور میانگین با اختلاف ۸٪ (میشیگان)، ۷٪ الی ۸٪ (ویسکانسین) و حدوداً ۵٪ (پنسیلوانیا) از ترامپ پیش بود.

در ایالت‌های چرخشی جنوبی نیز هریس هم‌اکنون رقابت تنگاتنگی با ترامپ دارد و حتی بعضاً عقب است. در سال ۲۰۲۰، بایدن به ترتیب حدوداً ۲٪ الی ۳٪ (آریزونا) و ۷٪ (نوادا) پیش بود؛ اما در جورجیا همچون ۲۰۲۴ رقابت نزدیکی داشت. در کارولینای شمالی نیز در این بازه، بایدن تقریباً با ۳٪ رأی پیش بود.

چهار سال پیش، وضعیت بایدن در مقایسه با امروز هریس چگونه بود؟