ارسال موج جدیدی از بالون زباله به کره جنوبی

 خبرگزاری یونهاپ امروز شنبه به نقل از مقام‌های نظامی کره جنوبی گزارش داد که کره شمالی نزدیک به ۱۹۰ بالون حاوی کاغذ باطله و زباله‌های دیگر را به سمت آن کشور ارسال کرده است.

در حالیکه این کارزار ارسال بالون‌های زباله از سمت کره شمالی از روز چهارشنبه از سر گرفته شده است، مقام‌های نظامی سئول می‌گویند که بسیاری از آنها در پایتخت و استان گیونگ‌گی در حومه فرود آمده است.

ستاد مشترک ارتش کره جنوبی اعلام کرد که کره شمالی از جمعه شب تا اوایل صبح شنبه بالن‌ها ارسال کرده و نزدیک به ۱۰۰ بالون فقط در سئول فرود آمده است.

ارسال این بالون‌ها بخشی از کارزار تبلیغاتی پیونگ یانگ علیه فعالان و مخالفان کره شمالی در کره جنوبی است که به طور مداوم بالون‌هایی با اقلامی مانند بروشورهای ضد پیونگ یانگ و کارت‌های حافظه حاوی موسیقی و فیلم‌های عامه‌پسند کره جنوبی را به سمت همسایه خود ارسال می‌کنند.

ابتدا بالون‌های پیونگ‌یانگ با کود دامی پر و به سمت کره جنوبی فرستاده می‌شد اما بعد کاغذ باطله و پلاستیک جایگزین شد و سپس بطری‌های پلاستیکی مورد استفاده قرار گرفت.

پیش از این، آخرین کارزار ارسال بالون از سمت کره شمالی از ۱۰ اوت (۲۰ مرداد) شروع شده بود. در پاسخ به چنین اقداماتی، ارتش کره جنوبی از ۲۱ ژوییه (۳۱ تیر) پخش روزانه تبلیغات ضد کره شمالی را از طریق بلندگوهای مرزی آغاز کرد.