‌ دکترین سیاست خارجی کامالا هریس چگونه است؟

کانال تلگرامی مطالعات اروپا و بریتانیا در مطلبی با عنوان ‌ دکترین کامالا هریس چگونه است، نوشت:

دکترین سیاست خارجی کامالا هریس، معاون رئیس‌جمهور ایالات متحده و نامزد حزب دمکرات در انتخابات ۲۰۲۴ در زمینه‌های کلیدی مانند چین، هند و اقیانوس آرام، روسیه-اوکراین، مسئله اسرائیل و فلسطین، آفریقا و مهاجرت تا حدودی با مواضع بایدن مشابه است اما تفاوت‌هایی نیز دارد.

هریس در سیاست خارجی نسبت به چین رویکردی رقابتی و همکاری‌آمیز دارد. او انتقادات جدی به نقض حقوق بشر در چین و دزدی مالکیت معنوی ابراز کرده و به تقویت اتحادهای آمریکا در منطقه هند و اقیانوس آرام توجه ویژه‌ای دارد.

روابط نزدیک با هند از نقاط قوت سیاست‌های هریس خواهد بود. او ممکن است انتقادات حقوق بشری خود را در صورت انتخاب به‌عنوان رئیس‌جمهور کاهش دهد، اما همچنان بر روابط دوجانبه تأکید خواهد کرد.

هریس در کنفرانس‌های بین‌المللی نماینده قوی ایالات متحده بوده و تأکید بر تعهد به ناتو و محکومیت جنایات روسیه را نشان داده است.

سیاست‌های هریس نسبت به اسرائیل احتمالاً مشابه بایدن خواهد بود، با تأکید بر حق دفاع از خود اسرائیل و توجه به وضعیت انسانی در غزه.

هریس ممکن است رویکردی مشابه بایدن در قبال آفریقا اتخاذ کند، با تمرکز بر دموکراسی و همکاری تجاری، هرچند چالش‌هایی در این زمینه وجود خواهد داشت.

سیاست‌های هریس در زمینه مهاجرت به‌عنوان «تزار مرزی» دولت بایدن، بر رسیدگی به علل ریشه‌ای مهاجرت و تعامل با کشورهای مرکزی آمریکا متمرکز است.