شرم آور است که نمیتوانیم پهپادها را رهگیری کنیم

 شای گلدشتاین، فعال رسانه ای صهیونیست در واکنش به حملات پهپادی حزب الله لبنان در چند ساعته گذشته، با انتقاد از عملکرد ارتش رژیم صهیونیستی، عدم توانایی در مقابله با این پهپادها از سوی ارتش رژیم صهیونیستی را غفلتی شرم آور دانست.

وی در توییت خود نوشت:

ناتوانی ارتش اسرائیل در مقابله با پهپادها و کوادکوپترهای حزب الله یکی دیگر از غفلت های شرم آور از سوی ارتش اسرائیل است. از سال ها قبل می‌دانستیم اینها سلاح‌های آینده حزب الله برای نبرد هستند، یعنی زمان فعلی. اما اسرائیل با تمام توانمندی های تکنولوژیکی و پیشرفته ترین صنایع نظامی جهان نمی داند چگونه یک سلاح دفاعی در برابر این تهدید بسازد.

این یکی دیگر از کوتاهی‌ های سران نهادهای نظامی اسرائیل است، چرا که با شروع حملات گسترده پهپادی حزب الله [در نبرد احتمالی در آینده نزدیک]، بار دیگر این حملات به قیمت جان نیروهایمان تمام خواهد شد. حتی جنگ اوکراین که در آن کوادکوپترها و هواپیماهای بدون سرنشین به طور گسترده مورد استفاده قرار گرفتند، کمکی به بیدار کردن سالمندان در خواب نهاد امنیتی ما نکرد.

این شکست دیگری در زنجیره شکست هایی است که اسرائیل را به یک تهدید جدی وجودی کشانده است. ظاهراً برای مراقبت از خودمان به کسی جز پدرمان که در آسمان است (خداوند)، نمی توانیم امید داشته باشیم.