پیش‌بینی‌ها در مورد انتخابات آمریکا

کمتر از ۴ ماه دیگر انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا برگزار خواهد شد. آنطور که رسانه‌ها نوشته‌اند، نظرسنجی‌ها اوضاع بایدن را به‌ویژه پس از مناظره ناکام نخست، بسیار بد نشان می‌دهند. اینکه مناظرات تا چه اندازه می‌تواند نتیجه را دستخوش تغییر کند، مشخص نیست اما در ایالت‌های چرخشی، وضع فرق می‌کند. از لحاظ تاریخی، اجرای مناظره می‌تواند رأی‌دهندگان بلاتکلیف را تحت‌تاثیر قرار دهد.

تحلیلگران انتظار دارند بایدن از سمت خود برای نشان دادن ثبات و تجربه استفاده کند، درحالی‌که ترامپ قصد دارد با تکرار وضعیت خارجی خود و وعده‌های تغییر به حامیان خود انرژی دهد. نظرسنجی‌های فعلی نشان‌دهنده رقابت نزدیک است. برخی مدل‌ها ترامپ را با حاشیه‌ای جزئی در وضعیت مطلوب‌تری نشان می‌دهند. از این رو تحلیلگران مناظرات را به‌عنوان فرصت‌های حیاتی برای هر یک از نامزدها برای به دست آوردن یک مزیت قاطع در نظر می‌گیرند.

پایگاه هیل، همچون بسیاری دیگر از رسانه‌های آمریکایی، به‌صورت ویژه اخبار انتخابات را پیگیری می‌کند. این رسانه پس از مناظره نخست، چندین نظرسنجی ملی و میدان نبرد (ایالت‌های تعیین‌کننده) را بررسی کرده تا به مخاطبان خود درباره شانس هر کدام از کاندیداها برای ریاست‌جمهوری، اطلاعات دقیق‌تری بدهد.

به نوشته این پایگاه، دونالد ترامپ همچنان شانس بیشتری برای برنده شدن در ریاست‌جمهوری دارد. این وضعیت از زمانی که هیل برای اولین‌بار پیش‌بینی خود را در ماه گذشته منتشر کرده، چنین بوده است.

علاوه‌بر شش ایالت نوسان اصلی - نوادا، آریزونا، جورجیا، میشیگان، ویسکانسین و پنسیلوانیا- نظرسنجی نشان می‌دهد ترامپ در مینه‌سوتا، ویرجینیا و نیوهمپشایر جلوتر از بایدن یا در فاصله قابل توجهی از بایدن است. بایدن در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ در این سه ایالت پیروز شد.

رشد ترامپ پس از مناظرات

نیویورک‌تایمز در گزارشی با استناد به یک نظرسنجی ملی جدید، اعلام کرده ترامپ در میان رای‌دهندگان احتمالی با شش درصد از بایدن جلوتر است. به‌طور کلی، ۷۴ درصد از رای دهندگان، بایدن را برای این شغل خیلی مسن می‌دانند که از زمان مناظره این وضعیت افزایش یافته است. به نوشته این روزنامه آمریکایی نگرانی‌ها از پیر بودن بایدن برای حکومت‌داری در میان دموکرات‌ها و رای‌دهندگان مستقل نیز به اوج جدیدی رسیده است.

به گزارش نیویورک‌تایمز، ترامپ اکنون با ۴۹ درصد نسبت به ۴۳ درصد از بایدن در میان رای‌دهندگان احتمالی در سطح ملی پیشی گرفته است. این بزرگ‌ترین پیشتازی است که ترامپ در نظرسنجی تایمز/سینا از سال ۲۰۱۵ به ثبت رسانده است. تردیدها در مورد سن و تیزبینی بایدن گسترده و در حال افزایش است.

اکثریت هر گروه جمعیتی، جغرافیایی و ایدئولوژیکی در نظرسنجی - ازجمله رای‌دهندگان سیاهپوست و کسانی که گفته‌اند همچنان به بایدن رای خواهند داد - معتقدند بایدن ۸۱ ساله برای تاثیرگذاری بسیار پیر است.

درمجموع، ۷۴ درصد از رای‌دهندگان او را برای این شغل خیلی مسن می‌دانند. این آمار پنج درصد از زمان مناظره افزایش یافته است. نگرانی‌ها در مورد سن بایدن در یک هفته پس از مناظره در میان دموکرات‌ها، هشت درصد افزایش یافته و به ۵۹ درصد رسیده است.

سهم رای‌دهندگان مستقلی که گفته‌اند چنین احساسی دارند به ۷۹ درصد رسیده که تقریبا با دیدگاه جمهوریخواهان نسبت به رئیس‌جمهور مطابقت دارد.

احتمال پیروزی در ریاست‌جمهوری

هیل می‌گوید هر روز با نظرسنجی‌های جدید، داده‌هایش را به‌روزرسانی می‌کند و آخرین داده‌ها را درمورد نظرسنجی‌ها و جمع‌آوری کمک مالی با گرایش حزبی هر ناحیه ترکیب می‌کند. با این بررسی‌ها، نمودار احتمال پیروزی هر نامزد در انتخابات ریاست‌جمهوری را در طول زمان نشان می‌دهد.