هشدار منابع آمریکایی به تل‌آویو درباره جنگ با حزب‌الله

 مقامات و سازمان‌های آمریکایی به رژیم صهیونیستی هشدار دادند که عواقب ورود به یک جنگ تمام‌عیار با جنبش مقاومت اسلامی لبنان بسیار سنگین خواهد بود.در این راستا، نشریه «فایننشال تایمز» شامگاه سه‌شنبه از هشدار واشنگتن به تل‌آویو مبنی بر محدودیت‌های آمریکا در دفاع از رژیم صهیونیستی در صورت وارد شدن به جنگ علنی با حزب‌الله خبر داد.

این نشریه به نقل از مقامات مطلع آمریکایی از پیام‌های هشدار واشنگتن به تل‌آویو نوشت: «حزب‌الله یکی از مسلح ترین نیروهای غیردولتی در جهان است».منابع دیپلماتیک نیز به فایننشال تایمز گفتند: «حزب‌الله و اسرائیل به آمریکا گفته‌اند که خواهان یک جنگ همه‌جانبه نیستند».

از سوی دیگر، اندیشکده «واشنگتن» نیز در گزارشی گفت که تل‌آویو متوجه شده که تلفات نظامی و غیرنظامی جنگ با حزب‌الله بزرگترین تلفات تاریخ این رژیم خواهد بود.در این گزارش آمده است: «ارتش اسرائیل هیچ توهمی در مورد معنای جنگ با حزب‌الله ندارد و می‌داند که ممکن است پرهزینه‌ترین جنگ تاریخ آن باشد».

هشدار منابع آمریکایی به تل‌آویو درباره جنگ با حزب‌الله

اندیشکده واشنگتن توضیح داد: «اسرائیل طرفی است که تحت فشار برای تغییر وضعیت موجود در جنوب لبنان و تسهیل بازگشت امن شهرک‌نشینان به شمال است».این گزارش اما تاکید کرد: «حزب‌الله نسبتا آرام به نظر می‌رسد و عجله‌ای برای دادن امتیاز ندارد».