پیام ویدیویی رییس جمهور چین به مناسبت‌ شصتمین سالگرد کنفرانس تجارت و توسعه سازمان ملل

به گزارش بخش خاورمیانه رادیو و تلویزیون چین  CMG شی جین پینگ، رییس جمهوری خلق چین با ارسال پیام ویدویی‌ به مراسم افتتاحیه گرامیداشت شصتمین سالگرد کنفرانس تجارت و توسعه سازمان ملل تبریک گفت.

شی جین پینگ خاطرنشان کرد: کنفرانس تجارت و توسعه سازمان ملل طی شصت سال گذشته پس از تاسیس خود، با پایبندی به هدف اصلی برای دستیابی به رفاه مشترک، فعالانه از همکاری جنوب-جنوب و گفت وگوی شمال-جنوب حمایت و برقراری نظم اقتصاد جهانی نوین را ترویج و سهم شایانی برای تجارت و توسعه جهان ادا کرده است. در حال حاضر، فرآیند تغییرات بی سابقه در قرن گذشته شتاب گرفته و صلح و توسعه با چالش های جدیدی مواجه می شود. باید با برخورد مسئولانه ای نسبت به تاریخ و مردم، مسیر صحیح را در پیش گرفته و برای ساخت جامعه ای با سرنوشت مشترک بشریت همکاری کنیم.

شی جین پینگ تاکید کرد که امسال مصادف با هفتاد و پنجمین سالگرد تأسیس جمهوری خلق چین است و چین دارد از طریق توسعه با کیفیت بالا مدرنیزاسیون به سبک چینی خود را سوق می دهد که مطمئناً فرصت های جدید و بیشتری را برای توسعه جهانی به ارمغان می آورد. چین همواره عضو «جنوب جهانی» بوده و همواره کشوری در حال توسعه است. چین واردات از سایر کشورهای در حال توسعه را گسترش خواهد داد و بر اساس تقویت همکاری های تجاری، سرمایه گذاری و توسعه، به عملی شدن برنامه توسعه پایدار سال 2030 سازمان ملل متحد کمک می کند. پکن مایل است با همراه همه طرف‌ها، با در نظر گرفتن آینده بشر و رفاه مردم، برای دستیابی به آینده زیبا جهان با صلح، امنیت، رفاه و پیشرفت تلاش کند.