سفر غیرمنتظره زلنسکی به این کشور

 ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین که به امید پیوستن به ناتو کشورش را در خطر سقوط و فروپاشی قرار داد در سفری اعلام نشده وارد جده عربستان شد.

منابع محلی اعلام کردند هواپیمای حامل زلنسکی امروز (چهارشنبه) بدون اعلام قبلی در عربستان بر زمین نشست و مقامات سعودی از وی استقبال کردند. این در حالی است که ریاض از زمان آغاز جنگ اوکراین به دلیل روابط خوبی که با روسیه در کارتل نفتی اوپک پلاس دارد، نقش بی طرف را ایفا کرده و از هیچ کدام از طرفین منازعه حمایت نکرده بود.

  سفیر عربستان در کی‌یف و نیز مشاور امنیت ملی عربستان از رئیس‌جمهور اوکراین در فرودگاه جده استقبال کردند. هنوز هیچ جزئیاتی از این سفر و دلایل وقوع آن در چنین شرایطی اعلام نشده است.

زلنسکی در هفته‌های اخیر به طور پیوسته در حال سفر به کشورهای مختلف جهان و دعوت از رهبران آنها برای شرکت در کنفرانس صلح اوکراین در سوئیس است. انتظار می‌رود مقامات ۹۰ کشور جهان در کنفرانس صلح سوئیس شرکت کنند.

دیپلمات‌های سعودی به خبرگزاری آسوشیتدپرس اعلام کردند که ریاض هنوز حضور خود در این کنفرانس را تایید نکرده است.

سفر غیرمنتظره زلنسکی به این کشور

جان مرشایمر، بزرگترین استراتژیست حال حاضر جهان می‌گوید از آنجا که روسیه به عنوان یکی از طرفین منازعه به کنفرانس صلح سوئیس درباره اوکراین دعوت نشده است، برگزاری چنین کنفرانسی از پایه اشتباه بوده و به هیچ عنوان نمی‌توان انتظار نتیجه قابل توجهی از برگزاری آن برای کی‌یف داشت.