وزیر بازرگانی چین: مایلیم مناقشات تجاری با اتحادیه اروپا از طریق گفتگو حل شود

به گزارش بخش خاورمیانه رادیو وتلویزیون چین CMG، وانگ ون تائو، وزیر بازرگانی چین تاکید کرد، چین مایل  است مناقشات تجاری با اتحادیه اروپا از طریق گفتگو حل شود و در همین راستا هر گونه اقدام لازم برای دفاع از منافع مشروع شرکت های چینی را در پیش خواهد گرفت.

وزیر بازرگانی چین روز شنبه در جریان گفتگو با نمایندگان شرکت‌های چینی در شهر بارسلون اسپانیا اظهارات مذکور را بیان کرد.

وی همچنان در واکنش به اجرای تحقیقات فشرده اخیر اتحادیه اروپا علیه وسایل نقلیه الکتریکی، لوکوموتیوهای راه آهن، تجهیزات برق فتوولتائیک، تجهیزات برق بادی، تجهیزات بازرسی امنیتی، تجهیزات پزشکی و سایر محصولات چین گفت که این تحقیقات به بهانه هایی مانند "ظرفیت مازاد تولید" و "رقابت ناعادلانه" چین و استفاده ناروا از موضوعاتی مانند راه‌ حل‎های تجاری، ابزارهای خرید و تأمین بین‌المللی و مقررات یارانه های خارجی انجام گرفته و می‎تواند خطر تشدید مناقشات تجاری چین و اروپا را افزایش دهد.

وزیر بازرگانی چین افزود، چین و اتحادیه اروپا باید با توجه به نگرانی‌های مشروع یکدیگر، از وخامت مناقشات تجاری میان طرفین جلوگیری کنند. در صورت عدم اجرای تعهدات اتحادیه اروپا و ادامه یافتن سرکوب شرکت های چینی توسط این اتحادیه، چین هر گونه اقدام لازم برای حفظ حقوق و منافع مشروع شرکت‌های چینی را در پیش خواهد گرفت.