حکم جلب نتانیاهو رژیم‌صهیونیستی را منزوی‌تر می‌کند

  حسن هانی‌زاده کارشناس مسائل غرب آسیا درباره به رسمیت شناخته شدن کشور فلسطین از سوی چند کشور اروپایی دیگر و تاثیر این موضوع بر تحولات منطقه و اسرائیل گفت: سه کشور اروپایی نروژ، ایرلند و اسپانیا با صدور بیانیه مشترکی در پارلمان اروپا فلسطین را به عنوان یک دولت مستقل شناختند و این یک حرکت دقیق است و نشان می‌دهد که اروپا در حال بازآرایی سیاست‌های خود است‌.

وی افزود: تاکنون دوازده کشور اروپایی از بیست و هفت کشور استقلال فلسطین را به رسمیت شناخته اند و این یک امتیاز بزرگی برای مردم این کشور و جهان اسلام تلقی می‌شود‌.

کارشناس مسائل بین الملل گفت: در مجمع عمومی سازمان ملل چهل و سه کشور به قطعنامه ای مبنی بر استقلال فلسطین رای دادند و این مسائل نشان می‌دهد که رویکردی جهانی در راستای تحقق این موضوع شکل گرفته است.

حکم جلب نتانیاهو رژیم‌صهیونیستی را منزوی‌تر می‌کند

هانی زاده متذکر شد: همچنین صدور حکم تحت تعقیب قرار گرفتن نتانیاهو و برخی از اعضای کابینه او به جرم نسل کشی و کشتار مردم غزه نگرانی زیادی برای صهیونیست‌ها ایجاد کرد چرا که این امر باعث انزوای سیاسی بیشتر رژیم صهیونیستی خواهد شد.

وی بیان کرد: جامعه جهانی پس از هشت ماه بحران در غزه در در جهت جبران اقدامات گذشته خود برآمده است و شناسایی فلسطین به‌عنوان کشوری مستقل نشان می‌دهد که اروپا به مرور مسیر خود را از آمریکا و انگلیس جدا خواهد کرد.