بودجه ۱۱۸ میلیارد دلاری سنای آمریکا برای کمک به اوکراین و اسرائیل

 چاک شومر رهبر اکثریت دموکرات سنا گفت:  رای‌گیری اولیه درباره لایحه بودجه دوحزبی ۱۱۸ میلیارد دلاری برای کمک به اوکراین، اسرائیل و تقویت امنیت مرز‌ها روز چهارشنبه انجام خواهد شد.

به گزارش رویترز، لایحه جدید ۲۰.۲۳ میلیارد دلار به امنیت مرز‌های آمریکا، ۶۰.۰۶ میلیارد دلار کمک به اوکراین و ۱۴.۱ میلیارد کمک نظامی به اسرائیل در نظر گرفته است.

همچنین ۲.۴۴ میلیارد دلار کمک به فرماندهی مرکزی آمریکا و ماموریت آن در دریای سرخ و ۴.۸۳ میلیارد دلار نیز برای کمک به شرکای آمریکا در منطقه هندوپاسیفیک و مقابله آن‌ها با چین اختصاص یافته است.علاوه بر این، ۱۰ میلیارد دلار برای کمک بشردوستانه در غزه در نظر گرفته شده است.

شومر در بیانیه‌ای گفت: اولویت‌های این لایحه به قدری مهم و حیاتی است که نمی‌توان آن‌ها را نادیده گرفت و یا اجازه داد که سیاست مانع تصویب آن شود. آمریکا و متحدان ما از سوی دشمنانی که به دنبال اخلال در دموکراسی و گسترش نفوذ اقتدارگرایانه در دنیا هستند، با تهدید‌های چندگانه، پیچیده و هماهنگی مواجه هستند.

بودجه ۱۱۸ میلیارد دلاری سنای آمریکا برای کمک به اوکراین و اسرائیل

جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا در واکنش به این لایحه گفت که قویا از آن حمایت می‌کند و از کنگره می‌خواهد که آن را فورا تصویب کند. وی در ماه اکتبر خواستار بودجه اضافی برای کمک به اوکراین، اسرائیل و تایوان شده بود، اما از آنجا که جمهوریخواهان تصویب این درخواست را به مقابله با مهاجران و افزایش امنیت مرز‌ها منوط کرده بودند، درخواست بایدن در کنگره تایید نشد.