تاکید آمریکا  بر حمایت بی‌چون و چرا از رژیم صهیونیستی

 پاتریک رایدر سخنگوی پنتاگون شنبه شب (به وقت محلی) در بیانیه‌ای، اعلام کرد: وزیر دفاع آمریکا و وزیر جنگ (رژیم) اسرائیل در یک تماس تلفنی درباره آزادی گروگان‌ها و آخرین وضعیت نوار غزه با یکدیگر گفتگو و رایزنی کردند.

بر اساس این بیانیه، آستین در این تماس تلفنی از وضعیت اسیرانی که توسط حماس آزاد شدند، مطلع شد.

وزیر دفاع آمریکا در این گفتگو از نقش قطر و مصر برای دستیابی به این توافق که علاوه بر آزادی گروهی از اسیران، باعث افزایش ارسال کمک‌های بشردوستانه و تحویل سوخت به غیرنظامیان در غزه خواهد شد، تقدیر کرد.

در این گفت وگوی تلفنی، آستین نظرات خود را درباره افزایش ارسال کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه و در نظر گرفتن مناطقی امن در سراسر این منطقه که غیرنظامیان بتوانند در آن مناطق این کمک‌ها را دریافت کنند، به وزیر جنگ (رژیم) اسرائیل منتقل کرد و متذکر شد که تحقق این موارد مستلزم عدم تعارض با سازمان ملل و نیز داشتن ارتباط با دولت‌ها و سازمان‌های بین‌المللی هماهنگ‌کننده ارسال کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه است.

آستین در ادامه این گفتگو بار دیگر ضمن حمایت بی، چون و چرای واشنگتن از حق (رژیم) اسرائیل برای دفاع از خود بر جلوگیری از گسترش جنگ غزه به لبنان تاکید کرد.

تاکید آمریکا  بر حمایت بی‌چون و چرا از رژیم صهیونیستی

در پایان این تماس تلفنی، وزیر دفاع آمریکا، گالانت را در جریان اقدامات ارتش آمریکا برای محافظت از نیرو‌ها و منافع ایالات متحده در سراسر منطقه خاورمیانه قرار داد.

 آستین و گالانت سه‌شنبه شب گذشته و پیش از اعلام توافق با حماس برای آزادی اسرای اسرائیلی و فلسطینی نیز با یکدیگر تلفنی گفتگو کرده بودند.